Hoi Richh,
Moonfruit staat helaas niet toe om grote stukken tekst in een webpagina te zetten.
Voor nog geen € 30,- per jaar heb je een webhostingpakket + nl-domeinnaam, waarop je een site kunt neerzetten waar je mee kunt doen en laten wat je zelf wilt. Lijkt me de investering wel waard!
=======
Pdf-voorwaarden direct in de browser leesbaar
Dit hangt van de browser- of plugin instellingen af. Ik heb ze wel aan staan, maar niet elke bezoeker hoeft dat gedaan te hebben.
=======
Wachtwoord op de voorwaarden ... om het aantal gelezen voorwaarden te controleren
Dat zegt nog niets. Ik kan bv. de voorwaarden gelezen hebben maar niet tot aanschaf zijn overgegaan. Of een wachtwoord hebben aangevraagd/gekregen maar helemaal niet hebben gebruikt. Dat valt toch niet te controleren?
=======
Wachtwoord op de voorwaarden ... om te controleren of iemand de voorwaarden op zijn minst heeft doorgekeken.
Zegt ook nog niets. Iemand kan met het wachtwoord de voorwaarden hebben opengeklikt en ze helemaal niet hebben doorgekeken, maar meteen weer hebben dichtgeklikt.
Betere controle kan door een verplicht vinkje op te nemen in het bestelformulier: "Ik heb de voorwaarden gelezen en ga daarmee akkoord". Zolang dat vakje dan niet aangekruist is, kan de bestelling niet verzonden worden.
Het duidelijkst zijn twee verschillende formulieren: een bestel-formulier (met het verplichte aankruisvakje) en een gewoon contact-formulier voor vragen en andere dingen.
=======
Hoelang was u bezig met het begrijpen van wat de boekjes inhouden?
Zeker zo'n 10 minuten rondscharrelen over verschillende pagina's van de site. Maar alleen omdat ik op de helpmij-vraag wilde ingaan, anders was ik al lang en breed weggeweest. Met het doornemen en doorgronden van de voorwaarden erbij minstens een half uur.
Maar vraag me niet of ik nu kan reproduceren wat precies het korting-systeem is, of hoe de boetes werken. Dat is er na het lezen meteen weer uitgeschoten: veel te gecompliceerd om te kunnen navertellen.
=======
Hoe kan ik dit nog duidelijker maken?
Bv. in de titel in het Nederlands zetten waar het over gaat, bv. "Rijles Theorie Ondersteuning" in plaats van "Theorie Notes". Meteen vertellen dat het pdf-boekjes zijn, die per mail worden toegestuurd.
Niet vertellen dat het e-books zijn, want dat zijn het niet (e-books kan je online of offline lezen met een e-book reader;
zie hier). Van dat soort dingen.
In het algemeen: kort en recht voor z'n raap aangeven wat het precies is (niet in stukjes verspreid over verschillende pagina's) en wat men er aan heeft, zoals onder het punt "Waar komt het in deze site op neer?" van m'n reactie nr. #15.
=======
De vraag waarom het rijexamen-boekje beter is ... enz.
Wat is u bij gebleven wat het verschil moet maken tussen dit boek en een ander officieel theorieboek?
Weinig. Mij is bijgebleven dat de site
beweert dat het beter is. Daarvoor worden geen harde bewijzen geleverd, dus dat zegt me niets. Bovendien staat in de voorwaarden dat het niet de officiële boeken kan vervangen, en dat er geen aansprakelijkheid is voor de juistheid. Dat roept ernstige twijfels op.
Misschien is dat onterecht en is het een pracht van een correct boekje, maar ik kan dat tevoren op geen enkele manier nagaan. Ik moet gewoon afgaan op wat de verkoper zegt. Tja, en verkopers zeggen meestal dat je moet kopen wat ze te verkopen hebben ...
Dus het blijft voor mij een kat in de zak.
=======
Ik ben bezig met een demo-versie ...
Dat klinkt al een stuk beter. Als er een paar bladzijden getoond worden (en bv. de complete inhoudsopgave), kan een bezoeker beter beoordelen of het de moeite waard is.
=======
Handleidingen om de Wii mee om te bouwen? ... resultaten bekeken via uw google link, geen één is gratis.
Op de eerste link stond een tutorial waarbij je bestanden kon downloaden voor een lidmaatschap van € 5,-. Of dit alles is wat je bij het ombouwen nodig hebt: geen idee (zoals gezegd heb ik hier geen verstand van); het is in elk geval fors minder dan de € 50,- voor de 18 blz. ombouw-tips van de Wii-Notes.
=======
... een nieuw business-model. Om dit te optimaliseren heb ik wel hulp nodig: kent u misschien een goede site waar ik meer informatie hierover kan vinden?
Nee. - Om te overwegen: de boekjes helemaal niet als pdf toesturen, maar zelf uitprinten en over de post versturen. Dan kunnen ze niet zomaar doorgemaild worden en is dat probleem de wereld uit. Of wachten tot de uitgever toehapt en dan bedingen dat je ze zelf tegen korting op de normale boekhandelsprijs mag verkopen.
=======
De Live Chat is altijd gratis totdat ...
Nog steeds niet helder. Dan moet dat minstens op de site staan, en niet pas in de voorwaarden. Nu nodigt de site uit om gratis te chatten, zonder beperkingen: "Gelijk antwoord op al je vragen als je de gratis Live Support Chat begint".
=======
Ik heb wel een kopje toegevoegd wat er gebeurd met de privé gegevens.
Mooi.
=======
CBP: dit regelt moonfruit.
Volgens mij is de website-eigenaar degeen die de privacy-toestanden van de site moet regelen, en niet de provider. Ik zie ook niet voor me dat Moonfruit dingen van een bepaalde site gaat zitten regelen met het CBP. Staat het niet uitgelegd op de site van het CBP, wat er wel of niet moet gebeuren?
=======
Met vriendelijke groet,
CSShunter