Graag, zo snel mogelijk hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

munir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Ik ben een homepage aan het maken die met content management systeem (CMS) onderhoudt moet worden,
Moet de homepage dan met PHP gemaakt worden of kan het ook met gewone HTMl, omdat ik niet bekend ben met PHP?

Het mooie van een CMS systeem is dat je alles online kan regelen zonder bestanden te hoeven uploaden e.d. Dit gaat dus niet in HTML aangezien je dat allemaal los moet maken en uploaden.

Je moet dus aan de slag met een scripting taal als PHP, ASP, CGI (laatste wordt amper nog gebruikt) maar om een goede CMS te kunnen maken heb je wel veel kennis nodig.

een CMS...
ik neem aan omdat het om '1 website' gaat dat het een simpel CMS-je is zoals nieuws toevoegen enzo...

in principe zou dat met html kunnen:
als je iets wijzigt open het CMS het bestand waarvan je dingen wilt wijzigen (bijv. nieuws.html), schrijft hier info bij, en sluit het bestand...zo zijn er wijzigingen aangebracht en is het niet nodig dat de website in PHP moet zijn

wat echter veel vaker gebruikt wordt, is een database systeem...om dit te openen zul je toch echt php nodig hebben, aangezien html alleen maar een opmaaktaaltje is die geen database gegevens kan opvragen...

het CMS zelf is natuurlijk in PHP/ASP/Perl/Python/weet ik het geschreven en die heeft deze ondersteuning dan dus ook nodig...
succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan