Grabit doet niet wat ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liverpool

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik ben echt een leek op dit gebied en Grabit heeft een week of twee precies gedaan wat ik wilde en nu doet hij dit niet meer.
Een aantal foutmeldingen zijn al voorbij gekomen, zoals:

article not found (ook bij dingen die er pas een dag opstaan)
unable to connect to news.kpn.nl
soms blijft hij gewoon op 0% staan en doet dan een uur niks en gaat dan ineens
wel weer lopen of soms ook helemaal niet

in het begin had ik vier lijntjes open staan, nu nog één en en twee threads (hopelijk leg ik het zo goed uit)
ik kreeg namelijk als tip om het met minder te doen, maar sindsdien doet grabit het wel erg vaak niet.

Heeft dit alles met elkaar te maken of heb ik enkele instellingen niet goedstaan?
ik heb het juiste provider adres opgegeven (dit werkte hiervoor ook de hele dag lang) en de inlog en wachtwoord kloppen ook.

Alvast bedankt.

Zoals ik het lees hebben al je vragen te maken met het feit dat je de newsserver van KPN gebruikt.
Dit is niet zo'n beste en vandaar dat je dus ook meldingen krijgt dat het article not found is of helemaal niet start. Ik raad je aan een payserver te nemen. Neem even een dag abbo bij Eweka en kijk of je meldingen weg zijn en je nu wel kan downloaden. Ik zeg dat die kans vrijwel 100 % is.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb, op advies van een vriend, al eens nagedacht over zo'n payserver, maar zoveel haal ik nou ook weer niet binnen.
Kun je dit ook gewoon per maand opzeggen?
Ligt het ook aan kpn dat ik veel beschadigde bestanden binnenhaal? Wanneer grabit de files aan het herstellen en uitpakken is, gaat er regelmatig iets verkeerd en soms breekt hij de boel gewoon af, ook al heb ik alle par files binnengehaald.
Het zijn bestanden uit populaire nieuwsgroepen, of hoe je dat ook zegt.

Tuurlijk kan je dat weer opzeggen. Sterker nog, als je niet betaald stopt het gewoon :-)
Probeer Eweka gewoon even 1 dag en kijk of je problemen weg zijn. Zo ja, dan kan je een maand nemen. Twee weken en één week voor afloop krijg je een mail en kan je zelf kiezen of je wel of niet betaald.

Je bent niet de enige met problemen met new.kpnplanet.nl Ik kan sinds kort er ook niet meer goed op. Veel is incompleet en de retentie is erg laag. Ik zit er serieus over na te denken om naar ziggo over te stappen aangezien de verhalen daar over beter zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan