Grabit download hapert(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper Lek

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Goedemiddag,

Tijdens het downloaden met Grabit valt de download even weg en vrijwel meteen wordt die weer hervat. ik heb er een screenshot van gemaakt, hier komt die:

http://i33.tinypic.com/ief5s9.jpg

Dit gebeurt bij 70% van me downloads, bij de rest dus niet.

Ik heb zojuist Grabit naar 1.7.2 Beta 3, maar dit heeft geen effect.

Als iemand de oplossing weet, ik hoor het graag!

Mvg,
Jasper Lek

Gebruik je soms een totaal pakket van akspersky of bitdefender?
Gebruik je een payserver of nieuws groep van een internet provider.

Nee beiden gebruik ik niet.

Misschien is het handig om te weten dat mijn antivirus Norman is maar ik wel gewoon de firewall van Windows gebruik.

Ik gebruik de server van mijn provider, namelijk Planet.

Alvast bedankt voor de reactie:thumb:

Dan moet ik je het andwoord helaas schuldig blijven, mischien dat de post te oud word voor planet en het daarom niet zo stabiel gaat.
Ik lees dat de meeste van planet op nova.planet.nl staan.
Mischien een ander programma als newsleecher.
En wat zeker helpt is een payserver.
Als je grabit herinstalleerd zou ik nadat het eerst verwijderd is de boel eens opschonen met bv Ccleaner.

http://banners.helpmij.nl/ads/phpAds/click.php?bannerID=51

Het is een post van 22 uur geleden, maar inderdaad ik denk dat een payserver wel zal helpen.

In ieder geval bedankt voor de moeite:thumb:

Als iemand anders nog een oplossing weet, post het maar:)

mvg.

PS: Ik heb de poort van 119 naar 125 veranderd en nova.planet.nl ipv news.kpnplanet.nl. Ook heb ik het geprobeerd zonder firewall. Het heeft allemaal niet geholpen.

Laatst bewerkt:
Bij Kaspersky moest ik Grabit in de lijst van vertrouwde programma's zetten zodat hij niet scande en vetraagde vandaar dat Whipser het aan je vroeg denk ik. Misschien is dat bij Norman ook zo......
Ik ken Norman verder zelf niet.

Ja dat zou best eens kunnen. Want ik heb Windows nu in veilige modus draaien en dan is Norman natuurlijk niet geladen en download Grabit wel zonder problemen. Dus misschien is dat het inderdaad.

Laatst bewerkt:
Dan zou je daar even moet zoeken.
Helaas ken ik Norman niet dus weet ik niet waar die instellingen staan bij dat programma.
Overigens had je ook Norman gewoon even kunnen sluiten in de taakbalk :)

Ja dat is waar, maar ik mijn pc al opgestart in veilige modus voordat ik las dat het misschien toch aan Norman lag:p. Ik wou gewoon eens weten of Grabit wel normaal downloadde in veilige modus. Dus hoogst waarschijnlijk is het probleem óf Norman óf een ander programma die die in normale modus wel draait en in veilige modus niet.

Ik heb zojuist mijn pc weer in normale modus opgestart en ik zag zo snel even niet dat je Norman kon sluiten in de taakbalk dus heb ik in taakbeheer de processen van Norman verwijdert en is het Norman icoon verdwenen, dus afgesloten neem ik aan.

Grabit download nu in normale modus weer met het probleem dus is het een ander programma wat in veilige modus niet opstart en in normale modus wel. Ik heb geen idee welk programma.

Mvg

Laatst bewerkt:
Tja, het is even zoeken maar je weet nu dat er "iets" dwars zit.
Firewall misschien?

Nee dat is het ook niet. Heb ik al getest. Het kan van alles zijn. Ik denk dat we het hier maar bij laten en dat ik binnenkort op mijn gemak even hier en daar wat probeer tenzij je zegt: Hey! dat zou het nog wel eens kunnen zijn.

Mvg

Ik ga eens denken.
Ik weet natuurlijk niet wat er mee opstart bij jou. Daar moet je het naar mijn idee zoeken.

In msconfig heb ik maar 6 vinkjes aanstaan namelijk: NvCpl, nwiz, ZLH, NvMcTray, Dumprep 0 -k en ctfmon

Hmmmm.....het spijt me maar ik haak even af dan.
Ik blijf toch aan Norman denken. Misschien toch de vorige keer niet helemaal afgesloten?

Hmm ik heb het nogmaals geprobeerd om Norman af te sluiten, maar geen effect. Ik zet meestal mijn downloads 's nachts aan dus veilige modus is verder geen probleem dan.

Toch heel erg bedankt voor je tijd en moeite!

Mvg

Dan toch even een Ccleaner erover gooien, temp folders legen , cookies cleanen en dns flushen.

Loopt er ook niet een spyware programma mee?

Met Ccleaner scan ik regelmatig, ik heb ook me DNScache net geleegd en en me temps geleegd. Ik heb het probleem nog steeds maar ik denk dat het te maken heeft met me verbinding met de Planet server of zoiets... Want het is niet altijd zo erg als de screenshot die in me eerste bericht staat.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan