• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek 90 gr. draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekorte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Ik wil een grafiek 90 graden draaien. Dit lukt min of meer als ik een grafiek maakt met 2 waarden assen, echter ik wil het resultaat in het midden van de kolom uitgezet hebben i.p.v. op de as. Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Helaas niet.
Het secundaire raster heb ik reeds gebruikt om de grafiek leesbaarder te maken. Het probleem zit 'm in het feit dat ik de categorie as vertikaal wil hebben en de waarde as horizontaal....

Dus je wil in de onderste grafiek de 0 t.e.m. 8, en de bolletjes, tussen de lijnen laten komen en niet op de lijnen zelf?

Dat lijkt me niet simpel vrees ik, zo op het eerste zicht.

Dat klopt!
Met een spreidingsgrafiek kom je in de buurt maar dat is net niet wat ik zoek. Als je een oplossing hebt voor dit probleem dan hoor ik dat graag.

De bolletjes kun je in het midden krijgen door 0,5 af te trekken van de waarden 1 t.e.m. 8. Doe dit zo:

- zet 0,5 in een cel
- kopieer die cel
- selecteer A3:A10
- doe Bewerken > Plakken speciaal > Aftrekken
- OK

Voor wat naast de as staat heb ik nog geen oplossing.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan