• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek aanvullen als er nieuwe waarden zijn ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHoven

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2013
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een dataset, die gekoppeld is aan andere Excel bestanden. Iedere periode ( week/maand) worden in die andere Excel bestanden gegevens ingevoerd die dan in mijn bestand ook overgenomen worden.

Nu heb ik bijvoorbeeld omzet:
Week 1: 100k
Week 2: 120k
Week 3: 130k
Week 4: Onbekend
enz. enz.

en daarbij een target van bijvoorbeeld 135k per week ( deze heb ik in de rij onder de werkelijke cijfers al van week 1-52 ingevuld. De grafiek is nu dus zo dat in week 1 t/m 3 de omzet getoond wordt en dat de target t/m week 52 gewoon een constante lijn is. De werkelijke omzetlijn staat vanaf week 4 op 0 en dat ziet er heel raar uit.

Nu ben ik op zoek naar een formule of iets dergelijks ( als dat kan ) die ervoor zorgt dat in de grafiek de weken 1 2 en 3 worden getoond en de rest weglaat, maar als week 4 wordt ingevuld deze ook in de grafiek te zien is.

Het is natuurlijk mogelijk om iedere week het grafiekbereik aan te passen, maar ik denk dat er een makkelijkere oplossing is. Het gaat namelijk om meerdere grafieken die het liefst met zo min mogelijk werk gevuld worden.

Bij voorbaat dank & bij vragen hoor ik het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan