• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek (alleen bepaalde waarde uit bereik laten zien)

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste,

ff een vraag over een grafiek. Ik wil van de tabel uit de bijlage figuur (voorbeeld1) een grafiek maken. Maar ik wil dat hij van elke 'categorie' alleen het hoogste getal weergeeft.

Dus alleen het hoogste getal per categorie, de getallen wisselen door verandering in invoer.

kan dit??

gr DB

Bijlagen

• voorbeeld1.jpg
    voorbeeld1.jpg
    32 KB · Weergaven: 74
Hallo,

Ja, dat kan.
Maar je zal de computer een handje moeten helpen om een mooi resultaat te krijgen.
Met andere woorden: selekteer het bereik categorie 1 en geeft het de naam categorie1. Doe hetzelfde met de andere categorieën.
Met de functie MAX(categorie1) of GROOTSTE(categorie1;1) in een kan je de hoogste waarde uit het bereik vinden. Als je dit van elke categorie doet en deze resultaten bij elkaar zet, dan kan je daar een grafiek van maken.

Met vriendelijke groeten,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hey,

Ja sorry ik ben maar een nul op excel gebied vergeleken met jullie, maar hoe geef ik het bereik van categorie 1 dan de naam categorie ???

Ik selecteer het bereik dus, de 4 getallen(de 5, 10, 14, 3) bij uitkomst bij categorie 1, maar hoe geef ik die een naam?

gr

INVOEGEN - NAAM - DEFINIEREN - CATEGORIE1

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey Roncancio,

Nog een klein vraagje, hoe kan ik de categorie'n uit een ander werkblad gebruiken??

Ik heb zeg maar mijn categorie'n in Werkblad1 staan. Heb daar die namen gedefinierd per catergorie.

Nu wil ik graag in werkblad 2 een nieuwe tabel maken, met alleen de categorie'n onderelkaar en in de kolom daarnaast de de maximale waarden.(zodat de grafiek netter is)

Maar als ik dan daar die formule van MAX(catergorie1) gebruik weet ik niet hoe ik hem moet verwijzen naar de categorie in Werkblad1.

????

groetjes

Hallo,

Met het benoemen van een bereik (categorie1) is deze naam voor het gehele bestand beschikbaar.
Dus je kan de formule MAX(categorie1) intoetsen in elk willekeurig werkblad van het bestand en je krijgt steeds hetzelfde resultaat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Euhm raar, bij mij geeft hij 0 als antwoord, daarom dacht ik dat het aan de link tussen de werkbladen lag.

ik kijk nog wel ff verder wat het dan kan zijn.

groetjes

EDIT:

Sorry, gewoon ander foutje, heb het al :D

BEDANKT !!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan