• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek als figuur naar Word plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Hoi,
Ik heb sinds kort Office 2003. Vervelend is dat als ik nu een grafiek kopieer en vervolgens middels plakken speciaal (bmp) in Word wil plakken ik steeds de celranden blijf zien. dat was in de vorige versie niet.

Of kan ik ze hier ook weg houden?

Goeten,
Jan

Bijlagen

• Excel probleem.JPG
    Excel probleem.JPG
    65,3 KB · Weergaven: 45
Hoi,
Ik heb sinds kort Office 2003. Vervelend is dat als ik nu een grafiek kopieer en vervolgens middels plakken speciaal (bmp) in Word wil plakken ik steeds de celranden blijf zien. dat was in de vorige versie niet.

Of kan ik ze hier ook weg houden?

Goeten,
Jan

Hangt volgens mij niet af van de versie van Office, maar wel of er een rand is rond de grafiek, of niet. Indien ja, dan wordt die meegekopieerd, en anders niet.

Of zit ik er naast hier?

Wigi

Wigi,
Ik heb bij celeigenschappen bij "rand" geen geselecteerd. Of bedoel je een andere rand?

Ik bedoel: enkel de grafiek kopiëren (rechts klikken in een hoek, dan kopiëren, enzoverder)

Ok ik snap je.
Maar ik wil ook de tekst onder de grafiek meenemen. Dat kon eerder wel en dat vond ik bijzonder handig.

Bij mij (Office 2003) is dat niet zo.

Kan je het bestandje (enkel wat nodig is) eens bijhangen?

Maar als ik die automatische rand uit zet blijf ik nog steeds de celranden zien. En dat is niet mooi.

Als je de automatische rand uitzet en dan kopieert (met de cellen errond), dan krijg je in Word toch geen rand om de grafiek?

Ah OK, ik zie het.

Plak eens als Afbeelding (Windows metabestand).

Het probleem is dat ik ook de tekst onder de grafiek wil meekopieren in de afbeelding.
Maar het is gelukt. Ik moest bij plakken speciaal kiezen "afbeelding (windows meta bestand)". Alleen kreeg ik op m'n werk dan niet steeds de originele kleuren. Thuis wel. Mogelijk een betere videokaart???
In ieder geval bedankt voor de moeite.:thumb:

Bijlagen

• Excel probleem2.JPG
    Excel probleem2.JPG
    25,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Ik moest bij plakken speciaal kiezen "afbeelding (windows meta bestand)".

Dat had ik ook voorgesteld.

Alleen kreeg ik op m'n werk dan niet steeds de originele kleuren. Thuis wel. Mogelijk een betere videokaart???

Geen idee, ben niet zo op de hoogte van dit soort dingen. Misschien iets van instellingen in Windows van aantal kleuren, en dergelijke.

Blij dat het opgelost is.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan