• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek automatisch aanpassen aan data range

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfingmaster

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Ik ben bezig met een modelletje in excel. De uitkomsten wil ik koppelen aan een grafiek. Bij dit model kan het aantal kolommen en rijen nogal eens veranderen. Daarom zoek een formule die automatisch de invoer van de grafiek aanpast als de rij langer wordt.
Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.

Ik heb al wel gekeken op het forum, maar die oplossingen krijg ik niet werkend.

Groet,
Erwin

Bijlagen

In dat geval kan je je bereiken dynamisch maken. Dus een naam die zich aanpast aan het bereik / gevulde cellen.
Is zelfs een invoegtoepassing voor. Even googelen op "Dynamic range wizard"

Hallo allemaal,
ik heb bovenstaand geporbeerd en mijn ranges een naam gegeven.
'Weeknr' met de formule: ==VERSCHUIVING(Blad1!$M$32;0;0;1;AANTALARG(Blad1!$M:$M))
'Omzet' met de formule: =VERSCHUIVING(Weeknr;1;0)

Maar krijg dit niet gekoppeld aan mijn grafiek. Wat ik heb geprobeerd is: 'Voorbeeld2.xlsx'!Omzet en 'Voorbeeld2.xlsx'!Weeknr

Weet iemand wat ik fout doe.

Ik heb voor de duidelijkheid ook nog een bestand bijgevoegd.

Alvast bedankt,
Erwin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In je offsetformule zie ik een verwijzing naar blad "Termijnp!" en blad "Termijnplan!", echter als ik je bestand open (in Excel 2003) vind ik geen van beide tabbladen, alleen Blad1, Blad2 en Blad3? Zitten deze beide tabbladen echt in je bestand en zijn deze verdwenen bij de conversie van Excel 2007 naar Excel 2003?

Je hebt gelijk. Het moet blad 1 zijn. Ik moest het bestand kleiner maken om op deze site te zetten en was vergeten de formule aan te passen. Zo klopt ie weer. Hoop dat je me nu kunt helpen

ik heb de oplossing gevonden. Je verwees naar de bestandsnaam i.p.v. het werkblad waarop de dynamische naam was gedefinieerd. De oplossing was dus: 'Blad1!Omzet en 'Blad1'!Weeknr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan