• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmnijsse

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hallo,

Heb al een tijdje rondgezocht naar bruikbare oplossingen, maar ik ben er nog niet uit. Vandaar de vraag.

Via een usb-interface (Arduino) stuur ik data (bijv. van een temperatuursensor) naar excel.
Dit komt automatisch in kolommen terecht.
Afhankelijk van de duur van de verbinding zal de kolom dus korter of langer zijn.

We hebben kolom A met bijv. tijd en kolom B met bijv. temperatuur. (zie bijlage)
Van kolom A en B zou realtime een grafiek getekend moeten worden.
En dat gaat opzich wel, als ik maar vooraf een enorm gegevensbereik opgeef.
Maar als de meting dan erg kort is, heb ik een enorme x-as die voor het grootse deel leeg is.

Vandaar dat ik die x-as graag variabel zou maken, zodat deze automatisch 'mee schaalt' met de kolom.
De y-as moet altijd op 0 beginnen en daarna tot de hoogst gemeten waarde meeschalen.

Ik denk dat het iets met VERSCHUIVING en benoemd bereik te maken heeft, maar hoe de klepel aan de klok zit weet ik niet precies...

Graag jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
Johan Nijsse

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan