Ik heb een overzicht gemaakt in excel, waarvan een aantal onderwerpen een bepaalde kleur hebben gekregen. Dit overzicht vertaal ik naar verschillende grafieken. Deze grafieken nemen nu andere kleuren aan. Ik wil graag de grafieken de kleuren aannemen van de originele cel. Bijvoorbeeld:
Originele cellen staat het volgende:
Product
2A: Appels (kleur groen)
3A: Bananen (kleur geel)
Namen van personen
1B: Jan
1C: Klaas
Aantal per persoon/per product
2B: 15 (kleur groen)
3B: 28 (kleur geel)
2C: 30 (kleur groen)
3C: 6 (kleur geel)
Ik wil dan bijvoorbeeld een grafiek maken waarin een legenda staat van appels en bananen maar dan in de kleur van de originele cel (dus geel en groen). In de grafiek zou dan de verdeling moeten staan van hoeveel appels en hoeveel peren en in dezelfde kleur.
Dit even een hele simpele uitleg want mijn originele sheet is veel complexer met 8 onderwerpen en voor bijvoorbeeld 15 personen. Elk persoon moet dan zijn eigen grafiek krijgen met daarin een verdeling van de uitkomsten per onderwerp maar wel in dezelfde kleur.
Ik hoop dat het heel simpel is maar mijn zoektocht in excel heeft nog tot niets geleid. Hoop dat iemand kan helpen..
Originele cellen staat het volgende:
Product
2A: Appels (kleur groen)
3A: Bananen (kleur geel)
Namen van personen
1B: Jan
1C: Klaas
Aantal per persoon/per product
2B: 15 (kleur groen)
3B: 28 (kleur geel)
2C: 30 (kleur groen)
3C: 6 (kleur geel)
Ik wil dan bijvoorbeeld een grafiek maken waarin een legenda staat van appels en bananen maar dan in de kleur van de originele cel (dus geel en groen). In de grafiek zou dan de verdeling moeten staan van hoeveel appels en hoeveel peren en in dezelfde kleur.
Dit even een hele simpele uitleg want mijn originele sheet is veel complexer met 8 onderwerpen en voor bijvoorbeeld 15 personen. Elk persoon moet dan zijn eigen grafiek krijgen met daarin een verdeling van de uitkomsten per onderwerp maar wel in dezelfde kleur.
Ik hoop dat het heel simpel is maar mijn zoektocht in excel heeft nog tot niets geleid. Hoop dat iemand kan helpen..