• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek dynamisch maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Berichten
138
Ik heb reeds wat grafieken gemaakt, maar omdat er per week data bij komt wil ik graag dat ze dynamisch worden.
(dus pas als week 16 ingevuld is mag de grafiek deze week laten zien)

Kan ik een bestaande grafiek dynamisch maken?
En zo ja, hoe doe ik dat?

(Bestandje meegestuurd)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    244,5 KB · Weergaven: 38
Je maakt een dynamisch genaamd bereik aan, en gebruikt dat als gegevensbron voor je grafiek, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    242,8 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Je maakt een dynamisch genaamd bereik aan, en gebruikt dat als gegevensbron voor je grafiek, zie bijlage.

Super bedankt voor je moeite Wher!
Ik ben ermee aan de slag gegaan en begrijp redelijk hoe het in elkaar zit (is nieuw terrein voor mij)
Wat me nog niet lukt is om ook de percentages ook weer in de grafiek te krijgen, zoals in het voorbeeld bestandje.
Zou je daar misschien nog mee willen helpen?

Wat ik bedoel is: week 1 heeft een aantal van 57 stuks die de grafiek laat zien.
Die 57 stuks is bijvoorbeeld 0,44% van het totaal (die 0,44% wil ik ook graag in dezelfde grafiek zien)
 
Zie aangepaste bijlage hierboven.

Ik vraag me alleen af waarom de grafiek nu 1 extra week laat zien
(als t/m week 15 is ingevuld maakt de grafiek week 16 ook (blanco)

Is op zich geen ramp, mits dit geen invloed heeft op de trendlijn.
 
De bijlage hierboven nogmaals aangepast, de extra week was inderdaad een klein denkfoutje (in de "Refers To" formule van het genaamd bereik).
 
Oke, thanks! Ik kijk er morgen even naar.
Vandaag druk, druk, druk.
Bedankt voor de moeite!
 
De bijlage hierboven nogmaals aangepast, de extra week was inderdaad een klein denkfoutje (in de "Refers To" formule van het genaamd bereik).

Ik heb de -1 erin gezet, en nu helemaal perfect!
Wher bedankt voor alle hulp!
Je hebt mij geleerd hoe dynamische grafieken te maken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan