• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dagolucky

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Ik heb een probleem: ik wil een grafiek maken in excel (2007). Maar ik heb 2 variabelen, namelijk volume en duur. Dus bijvoorbeeld naamA heeft een volume van 100, en duurt 3 maanden, naamB heeft een volume van 150 en een duur van 5 maanden, en naamC heeft een volume van 50, en een duur van 9 maanden.

Nu wil ik een grafiek met horizontale balken. De lengte van de horizontale balk geeft de duur aan, de dikte van de balk het volume. De moeilijkheid zit 'm dus in de dikte van de balk. Zie bijgaand bestand.

Wie kan mij helpen? Ik weet best wel veel van excel, maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Ben benieuwd! Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste dagolucky ;)

Heb een voorbeeldje, maar denk dat het niet is wat je zoekt, toch een poging gewaagd.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

excel grafiek

Nee helaas: de dikte van deze kolommen is gelijk, terwijl ik juist graag de dikte van de balken wil laten varieren, afhankelijk van het volume.
In ieder geval bedankt. Iemand anders nog een idee?

Beste dagolucky ;)

Aan de rechterkant kan je zien de waarde van de de namen A,B,C en D.
Of je de staven van dikte kan maken volgens de gegevens is voormij een ???

Kijk eens naar de volgende demo

Misschien een eerste stap in de goede richting.

MVG - Marrosi

Marrosi,

Het is een mogelijkheid. Alleen was dit een eenvoudige weergave van een iets groter bestand, met heel veel verschillende volumes. Dan wordt het toch een lastige om de grafiek op jouw manier te maken.
Maar toch bedankt voor het meedenken! :p:thumb:
Je zou toch denken dat deze grafiek vaak gebruikt zou worden als die in de standaard grafieken van excel is opgenomen. Bijvoorbeeld in een bedrijf die leningen heeft: horizontaal kun je dan de duur van de leningen weergeven, en vertikaal de omvang van de leningen, zodat het totaal vertikaal optelt tot het totaal aantal leningen.:confused:

Laatst bewerkt:
Beste dagolucky ;)

Aan de rechterkant kan je zien de waarde van de de namen A,B,C en D.
Of je de staven van dikte kan maken volgens de gegevens is voormij een ???

Kijk eens naar de volgende demo

Helaas; dat brengt ook niet de oplossing.... Dit is kennelijk een aparte grafiek, want exce'l heeft 'm niet standaard paraat.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan