• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpexcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedenavond,

Sinds enkele dagen probeer ik een grafiek te maken van gegevens. Ik heb namelijk een lijst van werknemers die elk een target
hebben van 1 garage te plaatsen per dag. Nu heb ik deze gegevens per maand en zou ik die graag per maand en per jaar in
een grafiek willen smijten. Als ik me niet vergis denk ik dat ik dan best per werknemer (x-as) zijn gemiddeld resultaat voor
de maand op de y-as plaats. Dit kan dan met een staafjesdiagram, maar ik had eerder iets in gedachte van een bolletje
per werknemer op een diagram met als achtergrond van de waarde 0 tot 1 in het rood en van de waarde boven 1 in het groen.

Probleem als ik een spreidingsgrafiek gebruik, dan krijg ik de namen van de werknemers niet op de x-as. Dan verschijnen er enkel cijfers?

Ook dacht ik aan soort ballonnen te gebruiken om hun behaalde resultaten weer te geven op de diagram.

In bijlage voeg ik jullie een voorbeeld door tot waar ik geraak.

Alvast bedankt voor jullie input.

Bijlagen

Is inderdaad al wat in de richting dat ik zoek.

Maar ook in uw voorbeeld komen de namen niet in de x-as terecht. Ik snap niet dat ik de x-as gegevens niet gemakkelijk zelf kan kiezen?

Hoe krijg ik ook als achtergrond een groene kleur voor alles boven waarde 1 op de y-as en alles er onder rood?

Een spreidingsgrafiek heeft een X en Y (getals)waarde nodig en een naam is dat niet.
De grafiek is dus niet geschikt.

Tip: Gebruik een gewone lijn grafiek.
Schakel de markeringsoptie in.
Schakel de lijn uit.
De markeringen kun je opmaken zodat het eruit ziet als dat wat een spreidingsgrafiek doet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan