• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek + formule + koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinvriends

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Hallo,

dit is voor het eerst dat ik hier ben. Momenteel ben ik bezig een resultatenrekening in excel te zetten. Nu heb ik een aantal problemen waar ik tegen aan loop:

1. Hoe kun je een formule neerzetten dat als het credit is automatisch in credit kolom komt en als het Debet is het automatisch in Debet terecht komt. Bijvoorbeeld bij het berekenen van Winst of verlies??

2. Hoe kan ik de resultaten rekening goed dynamisch koppelen aan word?

3. Als je een grafiek maakt, hoe kan je cellen generen aan die grafiek? Zodat alles gelijk mee aanpast?

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen..

Alvast bedankt

Hein Vriends

Hoi,

Ik heb een voorbeeldbestand meegestuurd, waarin het antwoord op vraag 1 en 3
Het antwoord op vraag 2:

Selecteer de reeks die je in Word wilt koppelen
Ga naar Word en klik op de plek waar de gegevens terecht moeten komen
Nu:
Kies menu: Bewerken > Plakken speciaal...
klik op 'Koppeling plakken' en OK
Eén tip: als je het bronbestand (de excel-sheet) verplaatst naar een andere map, is je koppeling in Word weg!

Hey,

Alvast heel erg bedankt voor je antwoorden. Alleen ik begrijp het nog niet helemaal, ik ben namelijk nog niet zo heel ervaren met Excel.

Het probleem is dat ik nu het bestand niet bij de hand heb. Maar ik heb het volgende:

C2= hier komt te staan of het <<Winst>> of <<verlies>> is. Dit heb ik via de als functie gedaan.
C3= Winst (Credit is groter dan Debet)
C4= Verlies (debet is groter dan Credit)

Maar nu wil ik dus als het winst heb alleen in c3 een getal en anders alleen in C4 een getal!

Ik hoop dat ik oz een beetje duidelijk ben wat ik bedoel"??

Groeten,

Hein

ow ja dan wil ik ook nog even iets vragen over dat koppelen, als je dit doet neem ie dan ook gegevens automatisch over als je iets veranderd binnen het schema van Excel?

Hoi,

Kijk nog eens goed naar mijn formule, waarin óf een posities, óf een negatief resultaat wordt vermeld.
Je kunt een variant daarop 'bedenken'
En ja, als je de stappen doet, zoals aangegeven bij het koppelen van gegevens uit Excel in Word, dan worden wijgigingen weergegeven in Word.
Het is echt een kwestie van uitproberen en 'doen'.

hey,

sorry nog even een vraag over die grafiek.. ik zat net nog eens heel goed te kijken naar de generatie, maar waar moet ik deze invullen?

Ik maak de grafiek aan en dan?

sorry dat ik zoveel vraag,maar ik snap er niet zo heel veel van

Hoi,

Het gaat hier echt om basishandelingen bij het aanmaken van een grafiek.
Het lijkt me slim om een basisboek aan te schaffen. Afhankelijk van de versie die je gebruikt, ik vind de serie van Academic Service erg goed: http://www.academicservice.nl/

... nou ja, om je niet helemaal teleur te stellen .... stuur me een mailtje via onderstaande link, dan krijg je een 'hoofdstuk' over het maken van grafieken in Excel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan