• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek in Exell

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred_3202

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Hallo,

Hoe kan je een grafiek maken in exell waarbij je een x-waarde kunt ingeven in zijn behorende y-waarde?

Ik heb volgende formule T=mg*sin(hoek)
Ik laat mijn hoek gaan van 10 graden tot 40 graden en telkens bereken ik de bijbehorende T-waarde.

Hoe kan ik dit nu in een grafiek gieten.
Het zou ongeveer een rechte moeten uitkomen.

Kan iemand me AUB helpen of me doorverwijzen?

wiskunde is lang geleden voor me

waar staat T voor en waar staat mg voor.

SIN = Sinus neem ik aan.

grtz Guido

Hoi Fred,

In kolom A rijtje maken van 10 tot 40, in kolom B de formule. Vervolgens Invoegen -> Grafiek.

De grafiek-wizzard start:
Blad1: kies voor spreiding met gegevens verbonden door lijnen. Klik op volgende.
Blad2: vul het gegevensbereik in of klik dit aan in het spreadsheet met de muis. Klik op volgende.
Blad3: pas de volm van de grafiek aan aan je wensen. Klik op volgende.
Blad4: kies de locatie, in het werkblad of op een apart grafiekblad.

Jeroen

Ik heb de uitkomsten van T al dus ik zou die in een kolom kunnen zetten.

Gaat dat ook zoja hoe dan???

plaats effe een excel met de hoek en de uitkomst T

grtz Guido

Geplaatst door fred_3202
Ik heb de uitkomsten van T al dus ik zou die in een kolom kunnen zetten.
Gaat dat ook zoja hoe dan???
Geplaatst door jzeedijk
In kolom A rijtje maken van 10 tot 40, in kolom B de formule. Vervolgens Invoegen -> Grafiek.

Als T de al bekende uitkomst van je formule is, dan voer je in jzeedijk zijn antwoord in kolom B gewoon de T-waarden in. Het maken van de grafiek gaat hetzelfde dus dat kan op die manier.

Als je probleem is dat de grafiek er niet als een rechte lijn uitziet, tja, dan praten we over iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan