Grafiek in hoofdformulier laten updaten nadat subformulier is gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toasty

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2014
Berichten
50
Goede morgen,

ik heb een formulier met daarin een grafiek. Ook staat er een subformulier in waar middels checkboxen gebruikers aan en uit gezet worden. Dit wordt doorgerekend in een query waarop de grafiek gebaseerd is. Nu zou het super zijn als de grafiek zou updaten wanneer gebruikers aan en uit gezet worden. Het mag ook middels een update knop in het subformulier of hoofdformulier gebeuren.

Wie kan me helpen?

Gr,
Toasty
 
Formulieren halen gegevens op bij het laden, en laten die zien. Als een gegevensbron daarna wijzigt, zie je die niet terug in je formulier tenzij je het formulier een Requery geeft, eventueel met een ReFresh en/of RePaint. Die opdrachten moet je dus toevoegen aan het subformulier d.m.v. een gebeurtenis. Dat kan een knop zijn, of een actie op één of meer van de selectievelden. Wat jij het handigst vindt.
 
Hi Octa,

Dat wist ik inderdaad al, maar nu komt het: het lukt me niet. Ik heb geprobeerd in het "AfterUpdate" van het subformulier een requery te laten verwijzen naar de grafiek middels "me.parent!gapresolutionchart.requery. Helaas zonder resultaat: "Access can not find the Object Me.". Duidelijke taal lijkt me, maar ik heb geen idee waar het fout gaat.

Thanks,
 
Als het duidelijke taal voor je was, wist je ook wat je verkeerd deed ;). Je hebt de klok horen luiden, maar zoekt nu nog een bijpassend klepeltje :). Met Parent verwijs je naar het bovenliggende document. Door er ook nog eens de naam van het formulier bij te zetten, verwijs je naar een ander (nog hoger) niveau. Jammer genoeg bestaat dat dus niet, want je hebt niet 2 niveaus maar 1. Dus dit is al genoeg:
Code:
Me.Parent.Requery
 
Helaas zonder resultaat je voorstel geprobeerd. Op de een of andere manier wil mijn code niet verwijzen naar het bovenliggende formulier. Kan het zijn dat mijn relatie tussen het subformulier en het hoofdformulier niet netjes is? Overigens is de naam die ik gebruikt heb niet van het formulier, maar van de grafiek die in dat formulier staat. Kan het daar aan liggen?
 
Welke gebeurtenis gebruik je? Je had het over de AfterUpdate van het subformulier, maar die lijkt mij niet geschikt. Die werkt namelijk pas als je het formulier verlaat. Ik zou een knop gebruiken, of een andere formuliergebeurtenis.
Het mooiste is natuurlijk een voorbeeldje posten, dat kijkt een stuk makkelijker.
 
Lijkt me een goed idee. Ik heb een opzet gemaakt hoe het er nu ongeveer uit ziet. Het origineel kan ik niet posten omdat het over gevoelige info gaat. Het is de bedoeling dat middels de checkboxen de grafiek wordt gewijzigd, al dan niet middels een knop op een logische plaats.

Voorbeeld: Bekijk bijlage Database2.zip
 
Goedemorgen,

een tijdje geleden heb ik een voorbeeld gepost, heeft iemand enig idee?
 
Ik zie geen code in je voorbeeldje, maar probeer dit eens:
Code:
Private Sub Selectie_Click()
    If Me.Dirty Then Me.Dirty = False
    Me.Parent.Requery
    Me.Parent.Repaint
    Me.Parent!Graph2.Requery
    Me.Parent!Graph2.Refresh
    
End Sub
 
Nee ik blijf helaas de foutmelding krijgen. Het subformulier en de chart zijn unbound. Ik kan ook niet verwijzen in mijn code. Me.Parent gaat goed. Verdere verwijzingen doen het niet...
 
Ik heb 'm thuis aan de praat gekregen, maar daar kan ik nu even niet bij. Ik zal vanavond de werkende versie wel meesturen.
 
Ik krijg hem aan de praat met een knop recht onder mijn subformulier maar dan staat hij natuurlijk gewoon nog op het hoofdformulier. Het mooiste zou zijn als ik hem onder AfterUpdate van mijn checkbox zou kunnen hangen natuurlijk maar alles wat ik vanuit mijn subformulier verwijs wordt afgekeurd met de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn OLE of ActiveX control.
 
Ik kijk net even naar mijn geposte bestandje maar daar krijg ik hem wel aan het rollen... Ik doe in mijn originele dbase exact hetzelfde maar ik krijg een foutmelding.
 
Riekt naar een bibliotheken probleem, of foutcode elders in je db. Kijk daar eens naar, en compileer de db om te kijken of er nog ergens fouten in zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan