Grafiek in ontwerpfase geeft andere brongegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

connysobry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Als ik een grafiek aanmaak in access wordt in de ontwerpfase andere brongegevens weergegeven dan diegene die in mijn query staan. Vrij vervelend want de brongegevens geven maar 4 balkjes naast elkaar weer en ik heb er 12 waardoor ik de opmaak niet kan krijgen zoals ik het wil.:mad:
Iemand een idee hoe ik de brongegevens kan juist zetten?:love:

de meeste vragen over grafieken (en crosstab queries) wordenniet behandeld omdat weinig mensen er gebruik van maken.
Maak het ons makkelijk en post je gezipte sample database.

de meeste vragen over grafieken (en crosstab queries) wordenniet behandeld omdat weinig mensen er gebruik van maken.
Maak het ons makkelijk en post je gezipte sample database.

Hierbij de gezipte file, ik heb het schakelbord e.a. moeten deleten want anders was ze te groot. Je zult mijn grafiekjes wel vinden onder rapporten. Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De gegevens in het ontwerp van je chart is eigenlijk een bonus. eigenlijk zou je helemaal niks moeten zien, want je rapport wordt niet uitgevoerd. Het resultaat is slechts een voorbeeld. Als je de werkelijke gegevens wilt zien in ontwerp modus, dan kan je dubbelklikken op je chart. Dan zie je een schermpje met je data. Je kan daarin eenvoudig records en data toevoegen.

HTH:D

Enjoy!

Ik begrijp wat je bedoelt met het dubbelklikken en het schermpje maar de gegevens van mijn grafiek worden opgehaald uit een query. Hierdoor creeert hij wel de juiste grafiek als ik mijn rapport open. Het rare is dat het al juiste gegevens heeft weergegeven, oorspronkelijk bleef hij de basisgegevens van de toegevoegde grafiek weergeven.(oost, west, noord, zuid / kwartaal 1, kwartaal 2,...) nu geeft hij al gedeeltelijk mijn gegevens (bv: nov, dec / belgium,... Het moet dus op een of andere mogelijk zijn om te updaten maar tot hiertoe is dat louter toeval en geluk.:confused:

Ik begrijp wat je bedoelt met het dubbelklikken en het schermpje maar de gegevens van mijn grafiek worden opgehaald uit een query. Hierdoor creeert hij wel de juiste grafiek als ik mijn rapport open. Het rare is dat het al juiste gegevens heeft weergegeven, oorspronkelijk bleef hij de basisgegevens van de toegevoegde grafiek weergeven.(oost, west, noord, zuid / kwartaal 1, kwartaal 2,...) nu geeft hij al gedeeltelijk mijn gegevens (bv: nov, dec / belgium,... Het moet dus op een of andere mogelijk zijn om te updaten maar tot hiertoe is dat louter toeval en geluk.:confused:
Hij gebruikt niet alle gegevens uit je query maar slechts een klein gedeelte om je een idee te geven hoe het eruit komt te zien. Je moet het rapport runnen om de echte gegevens te zien.
De gegevens in het ontwerp zijn dus puur indicatief, niets meer. Ik zou er niets mee doen als ik jou was. Maar wel steeds het rapport runnen of het is wat je ervan verwacht.

HTH:D

Dus me gewoon neerleggen bij de layout zoals hij verschijnt. Jammer :( Toch bedankt voor de info.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan