Grafiek in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

iegje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Inmiddels is het me gelukt om een mooi grafiekje in een rapport te verwerken.
Alleen heb ik een klein probleempje, de maanden worden op alfabetische volgorde weergegeven ipv chronolochische volgorde (zie plaatje)

rapport.JPG

Wie kan mij helpen de maanden in chronologische volorde weer te geven?

Je kunt misschien de maandnummers toevoegen aan de labels. Dan sorteert hij in ieder geval correct. Alleen de maandnummers gebruiken kan uiteraard ook.

Als ik alleen de maandnummers gebruik werkt het prima, maar ik vind het mooier staan als de maand er staat.
Hoe voeg ik maandnummers aan het label toe?

Hangt er vanaf hoe je de namen van de maanden nu maakt.

Via een SQL

Code:
SELECT (Format([datum],"MMM 'YY")) AS Expr3, Count(*) AS Aantal FROM qryOverzicht WHERE (((qryOverzicht.datum) Between #1/1/2011# And #1/1/2012#)) GROUP BY (Format([datum],"MMM 'YY"));

Is hier misschien iets van een "sort by" aan te koppelen?

Dan kun je zoiets proberen:
Code:
SELECT (Format([datum],"MM MMM 'YY")) AS Expr3, Count(*) AS Aantal FROM qryOverzicht WHERE ([datum] Between DateSerial(Year(Date())-1,1,1) And DateSerial(Year(Date()),1,1)) GROUP BY (Format([datum],"MM MMM 'YY"));
Daarbij heb ik je datumselectie ook dynamisch gemaakt, zoals je ziet. Ik neem tenminste aan dat je volgend jaar de gegevens van 2012 wilt zien, en niet die van 2011 :)

Als je de nummers niet wilt zien, kun je het label wat groter maken, en over de nummers een rechthoek zetten die je een opvulkleur geeft (wit vermoedelijk). Of gedeeltelijk achter de grafiiek zetten zou misschien ook nog kunnen.

Dank, je.
Dit is precies zoals ik het bedoel, ook dat het dynamisch is.
Met rechthoeken over een deel van het label is het helemaal goed geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan