• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek in userform maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Is het mogelijk om een grafiek te laten zien in een userform zoja hoe doe ik dat.
Hoe ik een afbeelding moet laten zien weet ik maar zo kan ik geen grafiek laten zien.
Werk met 2007

Rechtsklikken in je werkset besturingselementen en kiezen voor
Extra besturingselementen --> MO grafiek

Cobbe

Hallo Cobbe,

Ik heb gekeken maar ik heb geen MO grafiek erbij staan ( MO = mircosoft office????)

Ik heb gekeken maar ik heb geen MO grafiek erbij staan ( MO = mircosoft office????)
Het gaat om de werkset besturingselementen als je in de VBA-editor bent, dus niet in het werkblad. Als je daar op het icoon van de werkset hebt geklikt(hamer en tang), dan verschijnt de werkset. En als je in de werkset rechtsklikt, klik je op "extra besturingselementen" en je vinkt aan: Microsoft Office Chart. Het grafiekicoon komt dan in de werkset te staan, waar je vervolgens op moet klikken om de grafiek te kunnen maken.

Prachtige uitleg en correct!!
Maar.... Je kunt geen gekoppelde grafiek in je userform zetten, wel een afbeekding van en bestaande grafiek.

Cobbe

Hallo zapatr,

Ik heb het gevonden ik zat wel goed maar ik zocht naar Microsoft office grafiek en niet naar Microsoft office chart.

Mijn dank is groot.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan