• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek in userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hallo

Ik heb een aantal grafieken gemaakt op een hulpblad, nu zou ik graag willen dat deze grafieken op het userform in het blad statistieken op te roepen zijn dmv de verschillende commandbuttons die in de userform staan, nu loop ik de hele tijd vast en zie door de bomen het bos niet meer, hopelijk kan iemand mij helpen

thanks,

Michel

zie bijlage

Bijlagen

Jan,

ik gebruik office 2000

ik heb even de programmacode van de commandobuttons van de userform weggelaten want daar liep die telkens op vast, misschien dat het nu duidelijker is wat de boedoeling is,

dmv de command buttons op de userform te gebruiken de betreffende grafieken op te roepen die in het hulpblad staan (grafieken moeten in de userform komen)

Michel

zie bijlage

Laatst bewerkt:
Jan,

bedankt voor de moeite, de site die jij aangdragen had had ik al bezocht maar toch kom ik niet verder, ook heb ik een een voorbeeld maar ik heb/krijg problemen met het overzetten/kopieren van de vba naar mijn file, en het aanpassen daarvan aan mijn situatie

misschien iemand anders???

Michel

excellers,

Mijn vorige probleem om een grafiek in een userform te plaatsen was schijnbaar te hoog gegrepen voor mij want ik kom er niet uit,

Nu om het te vergemakkelijken wil ik alleen dat ik op het blad statistieken middels een macro (die alleen maar kopieert en plakt van het ene naar het andere blad)
de betreffende grafiek opgehaald word uit het hulpblad, maar ook hiet loopt het verkeerd,

En dat terwijl dit maar een hele simpele macro is (kopieren-----> plakken), wat gaat/doe ik nu weer verkeerd???
:evil: :evil: :evil:

zie bijlage

thanks,

michel

LucB,

hoe is ie? long time no seeing (maar ik heb dan ook weinig vragen gepost).

maar goed, de form chart die jij meestuurde heb ik als
voorbeeld gebruikt, maar daar kwam ik weer eens niet uit as usual.

Kan ik jouw bestand gewoon uitbreiden? volgens mij moet ik dan alleen ipv 12 grafieken het nieuwe aantal in de code veranderen, klopt dat?

Ik had er ook een gemaakt met in het userform een pulldown menu waar ik de namen uit kon kiezen, zodat ik niet het hele bereik met alle namen door hoefde te lopen, is dat mogelijk, of is dat veel werk???

zou jij ook ff naar mijn laatst geposte bijlage willen kijken, waar het fout gaat, ik snap er geen sikkepit van, want die had ik als oplossing genomen omdat ik niet uit het userform verhaal kwam

weer veel vragen, maar het belangrijkste is dat mij probleem eigenlijk opgelost is door jouw en de rest is bonus

alvast hartstikke bedankt voor de moeite

Michel:thumb:

Michel,
Ik heb jouw Userform aan de praat gekregen.met een werkende combobox.
Bekijk de code.

Meer grafieken, verander de 12 in de codes.

Succes.

Bijlagen

luc,

bedankt voor alle moeite, maar........ als ik de button bedien loopt die meteen vast, met de melding "compileer fout kan object of bibliotheek niet vinden"

zou jij mij trouwens uit willen leggen hoe dat werkt met dat gifje in jouw vorige bestand dat je poste, want daar liep ik vast, en hoe kom je aan de maten van de grafiek die je in de userform zet, want ik heb het idee dat als ik volgende x een andere grafiek maak met andere maten die ik weer in een userform wil plaatsen ik weer tegen hetzelfde probleem aan loop, als het tenminste niet teveel moeite/tijd kost M.a.w. hoe heb je het gedaan!!!

ik heb al meer grafieken en dat werkt, thanks

Michel

PS: zet de vraag al op opgelost want dat is ie al, ik heb alleen nog wat aanvullende vragen

Michel,

Sorry, ik had nog een verwijzing van een vorig probeersel laten staan.
Is nu OK
De vorige versie dus richting prullenbak.

Bij de code van de UserForm heb ik enige uitleg gezet.
(Groene tekst)

Bijlagen

luc

in een woord perfect, bedankt

nog een vraag over dat gifje,

als ik het doet goed begrijp, maak je dus als je begint 1 grafiek en die sla je op als gifje, mijn vraag is alleen de grafiek importeer ik in photshop en dan opslaan als gifje, maar... waar zet ik die dan uiteindelijk weer neer?

of zit ik er nu weer helemaal naast!!!!

Michel

luc

zou jij mij nog even stap voor stap uit willen leggen dat met dat met die grafiek opslaan als gifje, en dan weer in het bestand terug plaatsen, als het tenminste niet te veel moeite voor je is.

de rest van je uitleg snap ik --------> perfect

alvast bedankt.

Michel

Micel,

Heb je de uitleg in de code "Private Sub UpdateChart()"gelezen?

Zo niet nog een keer in het kort.

Er wordt een tijdelijk bestand "temp.gif"aangemaakt.
Hierin wordt de grafiek in geplaatst.

En als gif-foto(picture) in het Image1-vak van de UserForm geladen.

Er komt dus geen Photoshop of i.d. aan te pas.

luc

uitleg heb ik gelezen, maar dan nog.....

weet ik/snap ik niet hoe je een tijdelijk bestand gif bestand aanmaakt,

en hoe de de gif als een tijdelijk betsand in het image vak van de userform laad

sorry, maar ik snap dat stukje niet, of zie ik nu iets simpels over het hoofd?

Michel

helpers

de grafieken werken perfect maar nu krijg ik als ik een naam verander in een andere naam de hele tijd een foutmelding, en dat terwijl ik de naam verander in de grafiektitel en de brongegevens en in het namenbereik wat gedefinieerd is

en ik weet niet hoe dat op te lossen, iemand een idee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan