• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter77

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Vraagje,

Heb een excel bestand met circa 100 werkbladen. In deze werkbladen staan in dezelfde cellen verschillende data. Nu heb ik in werkblad 1 een grafiek gemaakt die ik graag ook in de 99 overige werkbladen wil kopieren. Nadat ik dat gedaan heb, blijkt dat excel de data voor de grafiek uit werkblad 1 blijft halen. Ik moet dus handmatig het gegevensgebied van iedere grafiek op ieder werkblad aanpassen. Dit kan vast sneller. Wie weet raad?

Pieter

maak de grafiek op het eerste werkblad opnieuw, alleen dien je alle werkbladen te selecteren.

Dus eerst selecteer je alle werkbladen (je staat op het eerste werkblad, ga met het pijltje naar het laatste werkblad, hou shift ingedrukt en klik op het laatste werkblad).
Dan ga je terug naar het eerste werkblad, wat je daar dan uitvoert, zal excel uitvoeren op alle geselecteerde werkbladen. Dus als je daar je grafiek maakt, zal excel dit automatisch doen voor de andere werkbladen.

Ik denk dat dit wel werkt, ik heb het zelf nog niet getest.

Edit: heb het zelf getest en blijkbaar wil Excel dit niet doen (in Excel 2003).
Misschien met een macro?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan