• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek koppelen in ander Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb een simpele grafiek gemaakt en ik wil deze koppelen in een ander Excel bestand. Nu is het gekke dat ik bij de plakopties de koppel-knoppen niet zie staan. Als ik de grafiek wil koppelen met Word op PowerPoint zie ik die knoppen wel staan.
Hoe kan dit?

Ook plakken speciaal en koppeling plakken is niet beschikbaar in Excel.

Zie bestand.

Dank alvast,
Jos

Bijlagen

Het risico van dit soort acties is dat de grafiek zijn bron kwijtraakt omdat iemand bijvoorbeeld het bestand met de gegevens hernoemt, verplaatst of verwijdert. Dan resteert een statische grafiek. Ik heb financiele maandrapportages bij een grote bank gezien waarin een grafiek al meer dan 3 jaar geleden door deze oorzaak statisch was geworden. Zonder dat iemand het doorhad.

Dank voor het advies, maar op deze site zoek ik eigenlijk een oplossing ;)

Maak een nieuwe grafiek in "het andere bestand" op basis van de data in het huidige bestand.
Maar houd de zeer wijze raad van jkp in het achterhoofd, van een printje van de grafiek weet je tenminste zeker dat die niet wordt bijgewerkt...

Dank voor jullie advies en dat neem ik ter harte. Het is niet voor mij, maar voor een bekende die dat vraagt. Neemt nioet weg dat mijn vraag nog steeds is: hoe kan het dat ik de koppelingknop niet zie bij plakopties en in Word en PP wel.
Ben gewoon nieuwsgierig hoe dat kan. :)

Als je de grafiek gewoon plakt, dan is hij al gekoppeld aan het andere bestand. Daar hoef je niets speciaals voor te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan