• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek : label "0" niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
In bijlage zie je een grafiek waar de labels met 0 waarde zichtbaar zijn, dit komt slordig over.
Is er een misschien een scriptje of voorwaarde om dit te omzeilen ?
Alvast bedankt

ps office xp pro

Bijlagen

Hallo,

Ik weet dat deze al hele tijd opgelost is.
Maar ik zit echter met bijna hetzelfde probleem!

Zijn in deze grafiek gewoon de waarde handmatig verwijdert? of is hier een echte oplossing voor gevonden?
Ik heb namelijk een grafiek die niet altijd hetzelfde is en waarbij sommige kolomen in de tabel dus ook de labels leeg zijn afhankelijk van de input.

Het gaat om een grafiek waarin op de primaire as de prestaties worden gemeten in een bepaalde maand met een lijn. Hierbij worden de lege kolommen die in die maand niet gebruikt worden netjes overgeslagen. Op de secundaire as word weergegeven hoevaak dit voorkomt per dag. Hierbij hoort een label die aangeeft hoeveel dit is die dag. Nu geeft hij ook voor alle kolomen die hij op de primaire as heeft overgeslagen een label links onder in de hoek. Daar heb ik niet zon probleem mee als ik deze maar kon verbergen.

Het voldoet helaas niet om handmatig de labels met 0 te verwijderen omdat de bron iedere maand anders is waardoor de labels ook altijd anders zijn. De labels aanpassen met bijvoorbeeld =nb() enzo werkte helaas ook niet.

Sorry voor de vage uitleg maar ik kan meer inhoud helaas niet prijs geven vanwege geheimhouding van de inhoud.
Ik kan wel een plaatje laten zien
img=4be3c70497

http://www.dumpnow.nl/img=4be3c70497

Ik hoop dat iemand een manier weet om simpel cellen met een 0 waarde over te slaan of een voorwaardelijke opmaak te maken waardoor ze niet zichtbaar zijn. Anders moet ik namelijk een andere oplossing zoeken

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan