• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek laten kleuren afhankelijk van resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Beste helpers,

Op het forum heb ik helaas niks kunnen vinden maar wie weet kunnen jullie mij helpen.
Hoe krijg ik als op tabblad 'dashboard data' in D3 een getal zet wat hoger of lager is dan C3 dat de kolom in de grafiek op tabblad 'dashboard' rood bij hoger en groen bij lager kleurt?

Groet Bas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kan zonder VBA. Zorg ervoor dat iedere grafiek drie series krijgt (zie de voorbeeld grafiek op het tabblad Dashboard data) die respectievelijk verwijzen naar 1 rij in de kolommen F en G, H en I en J en K.
Zorg ervoor dat de series elkaar volledig overlappen en stel serie 2 in op groen en serie 3 op rood.

De formules zorgen ervoor dat de eerste kolom van elke serie alleen een waarde heeft onder blauw. De tweede serie heeft nooit een waarde voor de eerste kolom (die moet blauw blijven) en krijgt alleen een waarde onder groen voor de tweede kolom indien we op of onder budget blijven. De derde serie krijgt alleen een waarde onder rood voor de tweede kolom als we over budget gaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heren super bedankt voor de hulp. Het is precies wat ik bedoelde. Ben er echt heel blij mee.
Groeten Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan