• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silver234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
2
Hee, ik heb een probleempje!
Voor natuurkunde moet ik een grafiek maken in excel en normaal is dat geen probleem. Alleen nu werkt het programma niet echt mee. Ik heb de waarden netjes naast elkaar gezet, ze geselecteerd en er een grafiek van proberen te maken (spreiding). De grafiek ziet er echter heel raar uit :confused:

Heb t geprintscreend. Weet niet hoe dat werkt met die url enzo, dus ik heb maar een hyve aangemaakt en m als profielfoto gedaan http://excelgrafiek.hyves.nl/fotos/992924186/0/ViUE/ :eek: sorry
Als ik willekeurige cijfers intoets doet ie het wel gewoon. Wat doe ik fout?

Helpt mij!
 
Als ik je grafiek bekijk zie ik:
groene kader rond cel A10 >> wijst er op dat A10 in "Source data" geselecteerd is als "Name" ?
paarse kader rond B2:B9 >> geselecteerd als "x values" ?
blauwe kader rond B10 >> geselecteerd als "y values" ?
 
Ik doe het gewoon net als anders: begin gewoon links boven met selecteren tot rechtsonder.
Maar de linkerkolom moeten de x-waarden voorstellen en de rechterkolom de y-waarden.
 
Ik heb de waarden netjes naast elkaar gezet...
Dat lijkt mij niet :
1. De x-waarden staan niet opeenvolgend.
2. Ik denk dat in de x-waarden de punt ook nog vervangen dient te worden door een komma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan