• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek maken met datum as

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb een boel data (kolom D) die discontinue is in de tijd (meerdere dagen). Ik wil die mooi uitgezet hebben in een lijngrafiek, met de x-as als datum-as (iedere dag evenveel ruimte). Dat lukt echter niet omdat de laagste eenheid 'dag' is. Alle hits binnen één dag worden dus op één hoop gegooid. Via 'datum-as opmaken' zie ik niet hoe ik dit op moet lossen.
Ik kan wel de as opmaken als zijnde een data-as (dus datum loslaten). Het probleem is dan echter dat niet iedere dag evenveel ruimte krijgt, maar de ruimte van het aantal hits; dat is beslist niet de bedoeling.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

gegroet,
mrt

Bijlagen

Met een hulp kolom kan je de tijd van de datum scheiden.

Waardes vanuit kolom A gekopieerd, dan cel eigenschappen aangepast naar u:mm:ss
Deze kolom terug gekopieerd, en geplakt als waardes.

Dan kolom A de cel eigenschappen op dd/mm/jj gezet

Echter als je hier een grafiek van gaat maken dan kan je de waarde van de X-as niet meer lezen.

Raymond, ik snap niet precies wat je bedoelt. Bij mij blijft in beide kolommen de volledige inhoud (datum en tijd) behouden en wordt dat ook gebruikt voor de x-as.
Zou je mijn eerder gestuurd voorbeeldje zodanig willen aanpassen dat ik het snap? Pas op: x-as moet datum/tijd-as blijven dus proportioneel: iedere dag evenveel ruimte, wat betekent dat er in de grafiek gaten zullen vallen, aangezien de meetresultaten discontinu zijn.

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan