• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek maken met extra tabel er in

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivierv

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo allemaal,

Wil graag een kolom grafiek maken met de opbrengsten van 2008 en 2009 boven elkaar gestapeld.
Dat lukt nog wel, maar ik wil 2 toepassingen erbij krijgen die ik niet voor elkaar krijg.

De eerste is dat ik onder de gegevenstabel van de grafiek een extra lijn wil krijgen waar de duur van de projecten in vermeld staan. Deze moet niet in de grafiek komen, maar wel onder de tabel worden vastgeplakt.

En de tweede is dat ik project B,F en G een andere kleur wil geven in de grafiek. Dit kan ik wel handmatig, maar ik wil dat hji het automatisch doet. Dus in Excell.

Als jullie me hierbij zouden kunnen helpen zou dat top zijn.

Gr
Olivier

Bijlagen

Extra grafiek?

Hallo Olivier,

t.a.v. je eerste vraag: dat kan toch door een aparte grafiek van deze gegeevns te maken en die onder de eerste te plaatsen?

Gr. Haije

Ja dat klopt, maar ik wil juist 1 plaatje met 1 grafiek. Alleen dan met een extra regel onder de gegevenstabel waarin de gegevens staan over de duuur van een project. Voor de duidelijkheid moeten deze gegevens er alleen staan en niet terugkomen in de grafiek

Als je de duur van de projecten nu bij de project naam zet krijg je dit resultaat
Kun je dit gebruiken.

En wat de kleur betreft zou je eenmaal handmatig de juiste kleur kunnen geven en daarna de grafiek kopieeren???

Bijlagen

popipipo, dank je voor de oplossing en deze zou ook misschien kunnnen.
Maar ik zou eigenlijk willen dat de kolom project in dagen onder opbrengsten 2007 komt
Dat deze dus wel in de gegevenstabel staat, maar niet in de gafiek terugkomt.

Weet ook niet of dat wel eigenlijk kan, maar het zou heel chill zijn.

En betreffende de tweede vraag. Ik kan het inderdaad met de hand doen, maar in het echte model zijn er 250 opties en dat duurt dus even als dat allemaal met de hand moet veranderen.

gr,
Olivier

Project in dagen met een lijngrafiek en als sec yas en lijn kleur 'geen' toevoegen.

en je heb dit resultaat.

Bijlagen

Top. dat ziet er precies uit hoe ik het voor me zag.
Moet alleen eerlijk toegeven dat ik niet precies begrijp hoe je stap per stap gedaan hebt.

gr,
Olivier

Slim!!

:thumb::thumb:

Hier een uitgebreidere uitleg.
Hoop dat het nu wel duidelijk is.
Zo niet dan hoor ik het nog wel.

Bijlagen

Dacht dat ik nu klaar mee was, maar niets iets minder waar. Moet een andere regel er onder plaatsen, maar die heeft geen getallen maar heeft een range.

Dus, ik vroeg me af of hetzelfde mogelijk is, alleen dan nu met een range

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan