• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met het opmaken van een staafdiagram? Op de horizontale as wil ik de maanden kunnen zien en op de verticale as per maand de verschillende categorieën. Zie de bijlage.

Alvast dank!

Susan

Bijlagen

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen met het opmaken van een staafdiagram? Op de horizontale as wil ik de maanden kunnen zien en op de verticale as per maand de verschillende categorieën. Zie de bijlage.

Alvast dank!

Susan
Susan,

Dan zal je je draaitabel even iets anders moeten ordenen.
Nu heb je zowel maand als categorie naast elkaar staan.
Je moet in de kolommen de maanden zetten en in de rijden de categorie.
Dan kan je er een mooie grafiek van maken.

Wim

Kan er niets aan doen, maar het doet niet wat ik wil... Met de wizard kom ik ook niet zo ver.

Bedoel je zoiets?

de draaitabel staat op blad 4, de draaigrafiek apart.

Als je wil kan je de legende van de grafiek (je categorieën dus) naar boven verplaatsen (in de titel) en dan kan je in dat keuzevenster je maandgegevens per categorie bekijken.

groet

Bijlagen

enkel nog onderaan op het knopje "vraag opgelost" drukken en iedereen is tevreden:p

graag gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan