• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met 2 Y assen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyb001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Kan iemand me helpen? Ik ben verre van een expert in excel.
Ik zou een grafiek moeten maken waarbij ik 2 y assen kan laten zien, 1 voor % en 1 voor snelheden.
Momenteel heb ik op de X as 3 groepen staan. Op de Y as %'en. Per groep zijn er 3 kolommen die %'en aanduiden, nu zou ik er een lijn bij moeten hebben die de snelheid aanduid, op de 2de Y as.
Ik werk met versie 2003, en heb bij de grafieken wel 1 gevonden met 2 Y assen maar dan gaat 1 van de 3 kolommen naar een lijn, en dat mag niet...
Is dit mogelijk?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
De meeste grafieken hebben maar 1 y as en 1 x as. Misschien kan het maar ik (persoonlijk) denk dat het niet gaat werken. Misschien twee grafieken maken

gr Sjors

Een dubbele Y-as kan wel
Plaats even een xls voorbeeld bestandje.
Dat "praat" wat makkelijker.

Het is reeds opgelost! Bij het selecteren van het type grafiek, heb ik een aangepaste genomen " lijn - kolom met 2 assen". Het enige dat je dat moet doen is de gegevens op de x -as verwijzen naar de juiste y as en voila.
Het was zoekwerk maar gelukt.
Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan