• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met dynamisch bereik 'bestuurd' vanuit cel met verwijzing

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hallo,

Ik heb een vraag betreffende het dynamisch maken van een 'simpele' grafiek (zie plaatje bijgevoegd).

Linksboven zie je de data (per week gepresenteerd), data1 en data2 die leiden tot een percentage welke in de grafiek geplot wordt. Dit wordt elke week geupdate, dus elke week komt er een rij bij.

Het volledige bereik is berekend in cel H1 met de formule: =REEKS('test'!$D$1;'test'!$A$2:$A$13;'test'!$D$1:$D$13;1), wat resulteert in dit geval in: $D$2:$D$13 (ook in plaatje te zien).

Nu vraag ik mij af OF en HOE ik deze $D$2:$D$13 in "Gegevensbereik van grafiek" krijg. Is dat wel mogelijk, om hier een externe verwijzing in te voeren?

Dank voor elke reactie alvast!!Bekijk bijlage 284641

Bijlagen

• XLS_vraag1.JPG
    XLS_vraag1.JPG
    66,5 KB · Weergaven: 67
  • XLS_vraag2.JPG
    XLS_vraag2.JPG
    110,2 KB · Weergaven: 61
Hoi
Nu vraag ik mij af OF en HOE ik deze $D$2:$D$13 in "Gegevensbereik van grafiek" krijg. Is dat wel mogelijk, om hier een externe verwijzing in te voeren?
Dit is niet nodig.

Je kunt beter werken een met voorgedefinieerd dynamisch bereik.
Zie bijlage een voorbeeld.
Bekijk bijlage Dynamisch grafiek.xlsx
Voeg maar nieuwe regels toe (of wis er een paar) en kijk wat er gebeurd.

Laatst bewerkt:
Hoi

Dit is niet nodig.

Je kunt beter werken een met voorgedefinieerd dynamisch bereik.
Zie bijlage een voorbeeld.
Bekijk bijlage 284661
Voeg maar nieuwe regels toe (of wis er een paar) en kijk wat er gebeurd.

ERG interessant! Enkel... ik zie geen referentie naar een naamveld o.i.d.? Ook "Gegevensbereik van grafiek" ziet eruit alsof deze normaal is ingevoerd na wijziging van de lengte van de kolom, dus ik vraag mij af... hoe heb je dit gedaan? :-)

Was nog even puzzelen, maar uiteindelijk gelukt, dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan