• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek met eigen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb een probleem met grafieken met gegevens uit een zeer eenvoudig werkblad.

op de x-as staan data, op de y-as getallen tussen de 75 en 104 (is gewicht maar dat doet niet ter zaken)

Als ik 1 maand selecteer en ik maak een lijn grafiek is de y-as tussen de 70 en 110, ditzelfde geldt voor 2 maanden of zelfs 3 maanden, dus niets aan de hand.

Als ik echter 4 maanden of meer selecteer (meer dan 100 data dus) en een lijngrafiek maak dan heeft de y-as waardes tussen 0 en 110 en niet meer tussen 70 en 110,met als gevolg een minder duidelijk verloop van het gewicht. Ik snap hier helemaal niets van. Wie kan mij helpen dit euvel te verhelpen ?

ik gebruik excel 2002

Beste Eline,

Het minimum en het maximum van de Y-as bepaalt Excel in eerste instantie automatisch zelf aan de hand van de minimum- en maxiumwaarde die getoond moeten worden. Als je de grafiek gemaakt hebt, en je klikt er vervolgens met de rechter muisknop op, dan kun je in het menu kiezen voor 'As opmaken'. Kies dan de tab Schaal, en zet het minimum zelf op 70.
Ik kan me voorstellen dat bij 100 verschillende waardes op de X-as, er eentje bij zit die geen waarde heeft. Excel pakt dan automatisch 0 als minimum.

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan