• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Ik heb via mijn bank mijn bankgegevens geëxportereerd. Nu wil ik hier een grafiek van maken. Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Ik wil een grafiek maken om te zien hoe mijn saldoverloop is per maand. Het rekeningnr moet dmv een filter geselecteerd kunnen worden. Dit geldt ook voor de maand.

Bekijk bijlage Voorbeeld rekening.xlsx

Dank je wel voor je reactie, maar het is niet wat ik bedoel... Het is de bedoeling dat ik het saldoverloop te zien krijg. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Dit voorbeeld komt uit een officieel boekhoudprogramma.

Bijlagen

• Voorbeeld saldoverloop.JPG
    Voorbeeld saldoverloop.JPG
    18,7 KB · Weergaven: 102
Welk bedrag moet er getoond worden als er op een dag meerdere transacties zijn geweest? In het bestandje ook met een draaitabel met het gemiddelde bedrag na transactie.

Bijlagen

@Jan Karel: Nu maakt ie een optelling per dag. Dat is niet de bedoeling.

@VenA: Als ik naar het voorbeeld kijkt, dan lijkt het alsof ie zowel de laagste als de hoogste vermeld...

Ik wil dmv het grafiek kunnen zien waar de "hoogtepunten" zitten in de maand, maar ook de "dieptepunten". Oftewel: wanneer gaat het goed met het saldo en wanneer niet.

Dan zou ik de bril maar eens opzetten en even antwoord geven op de vraag in #4

Heb ik toch gedaan... Het hoogste en het laagste zoals ook in het voorbeeld aangegeven staat.

In het tweede bestand van Jan Karel: rechts-klik in de draaitabel > Waarden weergeven als > Voorlopig totaal in... (waar je in dit geval alleen Datum kunt kiezen).
Voorwaarde voor het juiste beeld: de sortering van Datums moet van oud naar nieuw zijn en ze mogen niet gefilterd zijn. (Deze voorwaarde kan alleen vervallen door gebruik te maken van het datamodel/Power Pivot.)

Laatst bewerkt:
Hallo Pixcel,

Wat bedoel je met het laatste stukje, over het datamodel/Power Pivot?

Het Datamodel is een in Excel 2013+ ingebouwde database voor gegevensanalyse. Google even op Power Pivot en PowerBI.

Aanvulling op #10: je moet in de draaitabel de som van Bedrag berekenen, niet van Bedrag na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan