• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek met gegevens uit meerdere bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

syntychakis

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo!

kan iemand helpen met het volgende?

ik heb een map met allemaal excel bestanden. Daar in staat allemaal data bij de cellen A1:A20 en B1:20.

ik wil dat ik bij het openen van een bepaalde excel bestand genaamd "totaal" een grafiek krijg met alle gegevens van alle bestanden.

Elke bestand heeft metingen van 1 dag. En altijd in cellen A1:A20 en B1:B20. Van die gegevens kan een grafiek worden gemaakt.

ik wil dus dat excel automatisch een grafiek maakt (in een andere excel bestand (waar in zich dus alleen die grafiek bevind)) van alle gegevens van alle excel bestanden in dezelfde map.

zou zoiets mogelijk zijn? bedankt alvast!

gr. jannis

Waarom zet je niet alle gegevens in één bestand?
Dat werkt toch veel sneller en eenvoudiger.

als dat kon zou ik het ook doen. Maar het is namelijk zo dat ik de gegevens in excel importeer uit python, en die maakt steeds een nieuwe excel bestand.

maar stel dat ik alle gegevens in 1 bestand zou hebben en dan in verschillende tapbladen.

hoe zou ik het dan moeten doen?

Een klein XLS voorbeeld bestandje zonder gevoelige gegevens zegt meer dan 1000 woorden.

Een klein XLS voorbeeld bestandje zonder gevoelige gegevens zegt meer dan 1000 woorden.

dat kan dus niet, want ik geef al in mijn eerste post;

ik wil dat 1 bestand een grafiek bevat met de gegevens van ALLE excel bestanden in een map. of die bestanden nou 3 of 6 of 100 zijn, excel moet van alle bestanden de cellen A1:A20 en B1:B20 in een grafiek zetten.

Of je moet het doen met mijn eerste suggestie:
of met mijn tweede:

De gegevens die je geeft zijn voor mij te weinig om je een oplossing voor het probleem te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan