• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met horizontale as en rasterlijnen overeenkomstig maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
De nummering op de horizontale as is niet goed. 31/01 = 1 etc.
Wil iemand dit zo maken dat het wel duidelijk is, de verticale rasterlijnen moeten op de "punten" liggen.
Excel 2007 H&S
Bekijk bijlage Grafiek.xlsx

En voor de zoveelste keer komt de uitleg van MS totaal niet overeen met mijn lay-out. Er staat duidelijk Office 2007 en er klopt werkelijk weer niets van. Vrijwel alle datumopties staan er bij mij niet (zie screenshot).

Laatst bewerkt:
zo ?
geen lijngrafiek maar een spreiding en dan de x ook netjes meepakken en dan nog een beetje aan de opmaak knoeien.
Primaire en secondaire eenheden heb ik op 60 en 30 staan, de maanden zijn niet allen even lang, misschien beter op 60 en 30.5, maar perfect krijg je het niet.

IK zag Luc ook bij een lijngrafiek blijven en je opmerkingen gaan ook die kant op, zodat je punten steeds op de vertikale lijnen zouden liggen, dat vind ik niet zo verstandig, maar daarin zullen we dus van mening blijven verschillen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rechts klikken ergens op de grafiekrand, en kijk naar de gegevens. Daar staat de A kolom niet bij, dus kon de grafiek niet de juiste datums zoeken.
Vervolgens op de as onderaan, en kiezen voor datum.

Beetje zoeken, maar je vindt het wel.
Omdat ik het nu toch aangepast heb, hier het verbeterde bestand.

Bijlagen

Oké, geweldig. Ik had het bereik moeten uitbreiden met kolom A, pas dan zie je de andere opties (datums). Bedankt voor de hulp.:thumb:

Ja, dat kan ook. Bedankt voor jouw uitvoering.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan