• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met Opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingowner

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Ik ging een grafiek maken in Excel.
Toen had ik de grafiek gemaakt zoals ik die wou zie bijlage: ''Grafiek Goed''.
Dus ik had het bestand opgeslagen en toen ik het bestand weer opende was de grafiek veranderd in zie "Grafiek Fout"

Dit waren de instellingen van de Grafiek zie bijlage: "Gegevensreeks opmaak Tekst" en "Gegevensreeks opmaak".

Kan iemand me helpen om er voor te zorgen dat de Grafiek zo blijft als zie bijlage "Grafiek Goed" nadat ik hem opgeslagen heb en weer opnieuw open.

Groet,

Gegevensreeks opmaak Tekst.jpgGegevensreeks opmaak.jpgGrafiek Fout.jpgGrafiek Goed.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tja, zonder het bestand wordt dat een kwestie van "kijk eens hier naar, kijk eens daar naar".

Het fenomeen doet zich bij mij in ieder geval niet voor. En ik kan uit mijn hoofd ook niet zo gauw iets bedenken waardoor het komt.

Nou, daar gaan we dan:
Weet je zeker dat je het bestand hebt opgeslagen, zonder te sluiten, nog eens gekeken hebt hoe de grafiek er uit ziet, bestand sluiten, bestand weer openen?
Zijn er wellicht macro's actief?
Wat voor versie van Excel gebruik je (lijkt me Excel 2013)?
Hebben anderen er ook last van?
Sinds wanneer heb je er last van?
Wat is er gewijzigd sindsdien?

Of plaats het bestandje eens zonder de gevoelige gegevens.

Je gegeven reeks en label opmaak is op de een of andere manier gewijzigd. De negatieve getallen staan tussen haakjes en de kleur van inversie indien negatief is ook anders.
Dus ik zou willen zeggen, kijk nog eens goed naar je opmaakt van de labels en de gegevensreeks.
Of zoals in #2 staat, plaats eens je bestandje.

Ik heb het bestand ontdaan van de voorwaardelijke opmaak en een nieuw grafiekje gemaakt om niet alle instellingen na te hoeven lopen op juistheid
Volgens mij is nu het euvel verholpen.
Ik ben dus niet verder op zoek gegaan naar de oorzaak van je probleem.

Groet

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan