• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een klein Excel document Daar in staan twee rijen met scores (Maximale score & Gemiddelde) over bepaalde kennisgebieden.
Nu heb ik een grafiek toegevoegd. Echter waar ik mee stoei, en niet uitkom is dat ik het volgende wil (als het kan natuurlijk)

Ik zou graag wilen dat de staven (van de grafiek) de kleur automatich aanpast aan de score

Bijvoorbeeld:

Voor de gemiddelde grafiek geld:
Als de waarde tussen 0 en 49 dat de staaf geel is.
Als de waarde tussen 50 en 69 dat de staaf oranje is.
Als de waarde tussen 70 en 100 dat de staaf blauw is.

Voor de Maximale grafiek geld
Alle scores tot 89 is groen
Alle scores vanaf90 is blauw

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en kan niet zo vinden dat deze mogelijkheid in Excel zit.

hopelijk kan en wil iemand mij een beetje op weg helpen.

Groetjes,

Jelle Ruben

Bijlagen

Kan ook zonder VBA. Ik ging er maar even vanuit dat je geen office 365 hebt.

Bijlagen

@SjonR ik kan wel kleine dingen doen in VBA, maar helaas zal dit nu nog een brug te ver gaan. Maar wie weet komt dat nog wel ;-)

@JEC Klopt op mijn werk heb ik helaas geen toegang tot 365. Maar heel erg bedankt voor het voorbeeld. ik ga even kijken hoe je dat precies doet. Ja een leuke leer proces.

Kan ook zonder VBA. Ik ging er maar even vanuit dat je geen office 365 hebt.

Ik heb even gekeken, dit is de bedoeling inderdaad. Helaas kreeg ik een vervolg vraag of er nog wat aangepast kan worden.
Nu heb ik een tabel

met de waarden
<=49
50-69
70-100

Men zou graag nu met de volgende waarden zijn.
90 100
70 89
50 69
25 49
- 24

Voor de 0-24 en 90-100 is het wel makkelijk aan te passen.
Maar de overige categorieen word het denk ik toch anders

De formule voor de tussen liggende waarde is:
Code:
=ALS(EN(E45="";C45="");AFRONDEN(INDEX($G$5:$R$5;;RIJ(A1));1);"")

De formule kijk of twee cellen leeg zijn, zo ja dan wordt het gevuld.
Aangezien nu meerdere tussen liggende waarden zijn, zie ik even niet welke weg ik moet bewandelen.

Hopelijk kan je me nog even op weg helpen??

Alvast bedankt.

EDIT, Ik kom er achter dat men het even zelf verkeerd heeft, met de bedoeling van de grafiek. Dus dat ga ik ze nog even uitleggen. Maar mijn vraag (uit nieuwsgierigheid) stel als je bij grafiek meerdere grensen heb. Hoe je dan de weg bewandeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan