• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek op basis van groot aantal cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomh95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2014
Goedemorgen,

Momenteel ben ik bezig om een excel bestand met een groot!! aantal records (enkele tienduizenden) te analyseren. Nu wil ik graag op basis van een kolom (numerieke gegevens tussen de 1 en 50), een grafiek in piramidevorm maken. Het is de bedoeling dat het de volgende informatie oplevert:

Het betreft een klantenpiramide. Dus het aantal bestellingen van alle unieke klanten staat in de kolom. Dit varieert tussen de 1 en 50. Ik wil graag een grafiek krijgen waarin weergegeven wordt dat een x percentage (laten we 20% nemen) van de records verantwoordelijk is voor een X percentage van het totaal aantal bestellingen (de som van alle records uit de kolom). Nu probeer ik dit via excel te doen. Zodra ik een grafiek probeer te maken met de eerste gegevensreeks, vertelt excel mij dat er maximaal 255 records kunnen worden meegenomen in een grafiek.

Kan iemand mij vertellen of er een andere manier is om toch het gewenste resultaat te bereiken? Dus is dit te omzeilen/anders aan te pakken?

Alvast bedankt!

Maak gebruik van een draaitabel. Of plaats een voorbeeldbestandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan