• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek op ware grootte printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koole683

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Beste allemaal,
Ik word er gek van.
Heb ik in excel een parabool heel netjes als grafiek weergegeven, op ware grootte op het scherm weten te krijgen, maar wil die grootte nu veranderen en dat kan ik nergens meer vinden. Dus niet groter of kleiner slepen van de grafiek, maar getallen invullen bij "size" .
Het gaat om een tekening van een parabool van 72 x 80 centimeter, dus die wordt sowieso op meerdere pagina's afgedrukt.
Wie o wie kan mij hier mee helpen ?
Alvast hartelijk bedankt !
Pieter.

Dank voor je antwoord.
In de vraag staat echter ...niet groter of kleiner slepen.......
Het gaat erom dat ik concrete getallen kan invullen die het formaat moeten aangeven.

Groetjes en bedankt,
Pieter.

Ik weet niet of dit wel is wat je bedoelt, maar je kan wel je papier formaat ingeven met de concrete getallen bij:

Bestand>Pagina-instellingen>Opties>(dan afhankelijk van je printer)papier/paper>Custom

Als je op een netwerk werkt moet je uiteraard wel de privileges hebben om deze te wijzigen.

Is dat wat je bedoelt?

Nee, helaas is dat ook niet wat ik bedoel.
Als je een autoshape gebruikt, kun je met format object de exacte maten van je tekening opgeven. Bij een grafiek is die optie er niet. Nu heb ik wel iets gevonden : Selecteer de grafiek, klik rechts en assign macro. Opnieuw rechts op de grafiek klikken geeft nu wel de mogelijkheid "format object" en je kan de maten invoeren. Probleem is nu alleen dat de maten niet exact kloppen als ik print. 10 cm wordt b.v. 8,7 cm en 15 cm wordt 14,6 cm.
Ik snap er eigenlijk niets van. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?
In mijn geval gaat het overigens over een tekening die meerdere pagina's bestrijkt ( ca 1 m x 72 cm.
Ben benieuwd of iemand de oplossing heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan