Grafiek open Excel gegevens Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix11

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Goedendag,

Ik wil graag gegevens vanuit Access exporteren naar Excel zodat het duidelijk in een grafiek wordt weergegeven.
Ik heb bijvoorbeeld deze Query:
query.png

Ik heb deze knop al kunnen vinden in Excel:
accessimport.png

Ik selecteer vervolgens de query en de velden van de query die ik wil gebruiken en krijg deze grafiek eruit:
excelgrafiek.png

Tot zover, prima.
Maar nu wil ik een knop op een Access rapport/formulier maken waardoor automatisch deze Excel grafiek geopend wordt.
Ik heb al iets kunnen vinden over het gegevenstype OLE-object. Maar verder ben ik hier nog niet mee gekomen.
Wanneer ik deze database op een andere computer wil uitvoeren, moet dit Excel bestand dan ook op deze PC staan of linken naar een netwerk locatie?

Graag wat hulp hierbij, alvast bedankt!

Om te beginnen: dit soort simpele grafieken kun je net zo makkelijk in Access maken, dus waarom in Excel?
Ten tweede: als je in Excel een koppeling maakt met de tabel/query, kun je vanuit die gegevenskoppeling een grafiek maken, vervolgens hoef je dan alleen de Excel file te openen en je bent klaar.
Je kiest derhalve voor de meest ingewikkelde variant. Wat is daar de reden voor?

Bedankt voor je reactie.
De rede hiervoor is omdat de ingewikkelde methode me wel lukt en de gemakkelijke niet.
Zodra ik de wizard volg in Access voor het maken van een grafiek en de bovenstaande query toevoeg. Krijg ik allemaal standaard waarde (East, West etc.).
Ik zal waarschijnlijk zelf iets fout doen, maar dat is de rede dat ik voor een andere methode heb gekeken.

In ieder geval, het is de bedoeling dat grafieken getoond kunnen worden via een knop op een formulier.
Of deze knop nou verwijst naar een rapport in Access of een sheet in Excel, maakt niet uit.

De standaardgegevens van Access zijn inderdaad een beetje verwarrend; als je daarna de grafiek bekijkt, zul je zien dat je wel degelijk je eigen gegevens terugkrijgt. Ook als je de grafiek bewerkt, is dat het geval. Je moet daar dus even doorheen kijken :)

Als je de grafiek wilt zien en verder niet afhankelijk bent van Excel, zou ik het dus zeker binnen Access houden. Zet de grafiek in een rapport, of op een formulier, en open vervolgens via een ingebouwde macroknop het rapport of formulier. Daar hoef je in beginsel dus niet voor te programmeren, allemaal standaard functionaliteit!

Alweer bedankt, in de ontwerpweergave is de grafiek op een paar dingen na zoals hij zijn moet:

- Wanneer ik in een rapport een grafiek aanmaak kan ik niks van het lettertype wijzigen, grootte etc.
Ik heb op de Microsoft site gekeken, hier wordt gesproken over het lettertype wijzigen in de draaigrafiekweergave.
Concluderend dat in een rapport met een grafiek niks gedaan kan worden aan de de lettertype grootte, althans ik zie niet waar.

- Ook zou ik graag in een rapport meerdere grafieken willen weergeven m.b.v. een aantal knoppen (dit zal hoogstwaarschijnlijk mogelijk zijn?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan