• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek opstellen uit resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauzzie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ook redelijk nieuw met excell. Ik ben een overzicht aan het opzetten voor uitstaande offertes en wil aan de offertes drie status namen geven; rond, verwacht en verloren.

Ik wil graag van alle offerte status die in ditzelfde excell overzicht staan een pie chart maken. Dus als er bijvoorbeeld 10 op verwacht, 5 op rond en 6 op verloren staan dat dit percentueel is in te delen. Is dit mogelijk? En zo ja kan iemand mij een beetje in de goede richting helpen?

Alvast bedankt!

Hallo Mauzie,

Welkom op dit forum.
Om een antwoord te krijgen op een vraag is het verstandig om een klein voorbeeld bestandje te plaatsen. Daardoor komt de vraag duidelijker over en hoeft de beantwoorder niet te gissen hoe het bestand van de vraagsteller er uit ziet.

Jouw vraag is mogelijk. Laat excel de verschillende statussen optellen ( aantal.als ) en maak daarvan een pie chart.
Maar als jij even een voorbeeld bestandje zou kunnen plaatsen is het antwoord beter te begrijpen.

Hoi Gelens,

Dank je voor je reactie.

Ik heb het bestand bijgevoegd, kolom M geeft de status weer. Er zijn drie opties. Volgend jaar worden er meer offertes ingestopt en ik zou graag in een pie chart zien welk deel van de offertes bijvoorbeeld de status rond heeft. Ik heb even zitten vogelen met aantal.als maar daar kom ik niet helemaal uit.

Je hulp wordt bijzonder op prijs gesteld.

Bekijk bijlage Offertes 2011.xlsx

Hoi Mauzzie,

Kijk eens naar de bijlage. Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Bijlagen

Kijk eens aan!

Heel erg bedankt voor je hulp. Ik zie nu de relaties in de formules en snap het volkomen!

Hoop niet dat je het erg vind dat ik stiekem met de eer ga strijken!

Mauzzie,

Geen enkel probleem als jij met de eer ga strijken.
Maar zou je wel de vraag als opgelost kunnen zetten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan