• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek plaatsen, PLEASE HELP ME!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

spru0017

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
16
Goedemorgen,

Ik wil voor mijn afstudeeronderzoek graag een grafiek weergeven, zodoende dat als ik in het tabblad 'software vergelijk BIM' een gegevensvalidatie wissel (in de bijlage omkadert in het rood) , de grafiek ook automatisch veranderd.

De grafiek, zoals weergegeven op het tabblad 'software vergelijk BIM' zou ik graag ook op basis van de drie applicaties (in de bijlage omkadert in het blauw) als kolommen weergegeven willen hebben. De waarde die hij dan moet weergeven komt uit het tabel, te vinden in het tabblad 'scorekaart' (in de bijlage omkadert in het rood).

Ik ben al een tijdje bezig en al een eindje, maar krijg dit laatste helaas niet voor elkaar. In de hoop dat iemand mij verder zou kunnen helpen

Alvast bedankt,

RobBekijk bijlage Software conventie 2017.04.12.xlsb

ps. onderstaande afbeelding geeft de gewenste grafiek weer die ik graag uit de sheet zou willen laten verschijnen
Afbeelding%20uiteindelijke%20gewenste%20resultaat.JPG
 
Waarom niet wat meer aandacht besteed aan de juistheid van je Nederlands ? Omkaderd, verandert, de tabel.
 
Het is net iets wat complexer, maar in ieder geval al een stukje verder.

Ik wil graag de gegevensvalidatie gelinkt hebben aan de grafiek, dus als ik een andere software selecteer op het eerste tabblad, moet hij de grafiek ook veranderen en de gegevens ophalen uit de tabel op het derde tabblad

KAN IEMAND MIJ VERDER HELPEN? !!!!
 
Laatst bewerkt:
@snb, Waarom iemand op zijn taalgebruik wijzen als de persoon in kwestie een Excel gerelateeerde vraag stelt op een Excel-Forum van Helpmij.nl?
De taalfouten lijden niet tot een onduidelijke vraagstelling, of zie ik dat verkeerd?

@spru0017,

Misschien dat het mogelijk is met VBA om je grafiek steeds opnieuw in te stellen met een x aantal reeksen.
Wat in ieder geval mogelijk is, is je reeksen om te draaien met het aslabel.
Dan kun je met een dynamisch gedefinieerd bereik aan de slag.
Bekijk bijlage Software conventie 2017.04.12gijs.xlsb
 
Laatst bewerkt:
Het getuigt van respect voor de gebruikers/helpers van het forum zorgvuldig te zijn in het stellen van je vraag.
De nauwkeurigheid die is vereist voor Excel of VBA mag ook getoond worden in het Nederlands.
Slordig schrijven is vaak een teken van slordig denken.
Slordig taalgebruik kan gemakkelijk tot misverstanden leiden.
 
Het getuigt ook van respect om iemands onvermogen juist te negeren in plaats van zijn vraag.
Ik ben het van harte met je oneens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan