• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek probleem excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijderskoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2005
Bij het maken van een aantal Kracht-Afstand grafieken stuitte ik op het volgende probleem. Ik heb 2 series die ik in een grafiek wil zetten. Dit zijn een reeks krachten die ik uit wil zetten op de y-as, tegen de afstand op de x-as. Het aantal meetwaarden voor beide series is echter niet gelijk, waardoor de grafiek niet juist wordt afgebeeld. Ik kan alleen een label afstand aan de x-as geven, maar niet de werkelijke waardes van de kracht koppelen aan de juiste afstand.

De excel-sheet is bijgevoegd. In werkelijkheid zullen de grafieken veel meer over elkaar moeten vallen. ik vermoed dat ik een ander grafiek type moet gebruiken, maar ik heb geen idee welke.

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf

Je kan dus niet rechtstreeks een xls meesturen

Beste Snijderskoen,

Je kunt twee reeksen in excel ieder een aparte Y-as geven. Wijzig de grafiek die je nu hebt door met de rechter muisknop op de kleinste reeks te klikken (mocht je die helemaal niet zien, verander dan even een waarde zo groot dat die wel te zien is.).
Kies "Gegevensreeks opmaken", en klik dan op de tab "As". Kies 'secundaire as', en klik op OK.

Succes,

Richard

Hierbij nogmaals een poging de sheet toe te voegen, aangezien ik er nog steeds niet uitkom.

Bij het maken van een aantal Kracht-Afstand grafieken stuitte ik op het volgende probleem. Ik heb 2 series die ik in een grafiek wil zetten. Dit zijn een reeks krachten die ik uit wil zetten op de y-as, tegen de afstand op de x-as. Het aantal meetwaarden voor beide series is echter niet gelijk, waardoor de grafiek niet juist wordt afgebeeld. Ik kan alleen een label afstand aan de x-as geven, maar niet de werkelijke waardes van de kracht koppelen aan de juiste afstand.

De excel-sheet is bijgevoegd. In werkelijkheid zullen de grafieken veel meer over elkaar moeten vallen. ik vermoed dat ik een ander grafiek type moet gebruiken, maar ik heb geen idee welke.

Wie kan mij helpen?

groet,

Koen

Bijlagen

Dit lukt met een spreidingsgrafiek (scatter in de engelse versie). Hier kun je voor beide reeksen een andere x-range opgeven. Dit doe je bij brongegevens nadat je de grafiek hebt gemaakt.

Ik heb hier even geen winrar, dus kan ik je bijlage niet lezen. (Kan ik i.v.m beveiligingspolicy ook niet installeren)/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan