• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafiek probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
hallo, iemand heeft in mijn Excel liggen rommelen en weet niet meer wat er precies gedaan is. in de bijlage tref je een grafiek aan waarvan "de achtergrond" blauw / wit is. dit krijg ik bij elke nieuwe grafiek ongeacht het type terug.

hoe kan ik dit weer in de basis vorm terug krijgen??

alvast bedankt voor u medewerking.

Bijlagen

in de grafiek gaan staan met je rechtermuisknop klikken (een beetje naast de grafiek maar binnen het kader) en dan kiezen voor grafiek opmaken.

dit werkt alleen voor de grafiek die op dat moment gemaakt heb. het feit is dat elke nieuwe grafiek van deze " achtergrond automatisch word voorzien zonder dat ik dat wil of wens.
de vraag is dus hoe krijg ik hem weer in de beginsituatie of standaard.

hallo nogmaals een bijlage.
de eerste laat zien hoe het er nu uit ziet - de 2e is hoe deze er uit hoort te zien( gemaakt op andere pc).

let op een antwoord met in grafiekgebied gaan staan is niet de oplossing daar dit alleen geldt voor deze en niet voor elke nieuwe grafiek.

alle te maken grafieken zien er uit zoals de bovenste grafiek in de bijlage.

wie o wie heeft de oplossing.

Bijlagen

- Ga bij stap 1 van de Wizzard Grafieken naar de tweede tab (Aangepaste typen).
- Zorg dat bij "Selecteren uit" het eerste rondje (Door de gebruiker gedefinieerd" aan staat. Grafiektype: Standaard.

Als ik namenlijk het rondje "Standaard" aanvink wordt automatisch het eerste Grafiektype gekozen (Blauwe cirkel). En dan ziet mijn grafiek er net zo uit als jouw voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan