• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek stoppen bij niet ingevoerde data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brinkmeister

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo,

Hoe is het mogelijk om een lijngrafiek met overzicht 2008 t/m 2012 te laten stoppen bij het punt tot waar gegevens bekend zijn. In het voorbeeld is dit tot en met 2009 Q4, vanaf dan loopt de grafiek naar het 0 punt (wat overigens ook logisch is, want de waarden zijn ook 0 omdat ze nog niet bekend zijn). Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om deze lijngrafiek te laten stoppen op het punt tot waar de gegevens bekend zijn. Nu is het bij het voorbeeld mogelijk om een draaitabel met grafiek te maken, maar op mijn werk hebben we een aantal zaken waarbij dit niet mogelijk is. Is hier ook een andere manier voor (d.m.v. een macro o.i.d.)

Gr. Niels

Bijlagen

De waarde NA() wordt niet weer gegeven in een grafiek
Zorg er dus voor dat de uitslag NA() is ipv 0

Bijlagen

@popi:

bedankt voor de tip, dit was mij nog onbekend.
Maar er zit een addertje onder het gras..
Er komen binnen de grafiek ook 0 punten voor (d.w.z. 2008 Q2 is de winst 0, deze neemt hij dan ook niet mee). Dat zorgt vervolgens voor een vertekende lijn.Als Q3 t.o.v. Q1 is gestegen, maar Q2 lag nog lager als Q1, dan laat hij een stijgende lijn van Q1 t/m Q3 zien en dat is niet juist. (Bijgevoegd)

Suggesties?

@ Bob:

dynamisch maken?
kan je dat laten zien in het voorbeeld bestand?

Met vriendelijke groet,

Niels

Bijlagen

Hierbij het voorbeeldje. Ik heb bereiken dynamisch gemaakt door ze via een verschuiving formule te koppelen aan een naam. Deze namen gebruik ik vervolgens voor de grafiek gegevens. Kijk maar eens bij: Formules >> namen beheren.

Bijlagen

Bedankt voor je voorbeeld,
hoe dit precies in zijn werk gaat is mij nog onduidelijk,
maar ik zal zo een beetje gaan oefenen.
Nu rest mij nog 1 vraag:

Hoe zet je die grafiek in de formule?

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan