• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek totalen per jaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJPM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJPM

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
Goeiedag,

Ik kom er even niet meer uit, voor mijn onderneming wil ik wat grafieken maken om de loonkosten te kunnen analyseren. Op dit moment kunnen wij de financiele gegevens exporteren en ze eenvoudig in bijgaand voorbeeld verwerken. De gegevens in dit bestand zijn uiteraard fictief, het uiterlijk komt volledig overeen met de werkelijke rapportage.

Met deze basis kan ik vrij eenvoudig wat grafieken draaien, maar een ding lukt me niet zo eenvoudig:

Ik wil de totalen per jaar in een grafiek krijgen, bij voorkeur een cirkelgrafiek. Dan simpelweg in de cirkel de totale loonsom per jaar (elk jaar een eigen deel van de cirkel) en een simpele legenda ernaast die aangeeft welke kleur welk jaar is. Zou niet heel moeilijk moeten zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar, ik vermoed omdat die gegevens in samengevoegde cellen staan. Kan ze nu natuurlijk reeks voor reeks toevoegen, maar dat moet toch sneller kunnen? Iemand ideeën?

Bekijk bijlage Map2.xlsx

Ik zou eerst de gegevens in een nette excel tabel zetten, dan een draaitabel maken die de gegevens samenvat per jaar, en daar een draaigrafiek op baseren.

Volgens mij en mits de nodige aanpassingen kan je het bijgevoegde bestand gebruiken voor de loonkosten. Ik gebruik dit bestand zelf al jaren.
In tab database vul jij jouw gegevens in, bij mij komen deze van een externe bron.

De gegevens uit de database komen in de draaitabel te staan en worden automatisch vernieuwd.
Tab jaartotalen maakt gebruik van de gegevens uit de draaitabel. Cel F2 en G2 werkt via gegevensvalidatie, je kan hier dus een jaartal kiezen of een andere onderverdeling en de grafiek past zich automatisch aan.
Je moet het maar eens uitproberen.

Mvg.
Marc

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan