• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek type / As opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos Voos

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Geachte,

Welk grafiek type moet ik instellen / kiezen om er voor te zorgen dat de waarden op de Y-as net zo weergegeven worden als die op de X-as van het bijgevoegde voorbeeld.

Ik heb al met div grafiektypen gestoeid, maar helaas.......
(Of zou het helaas zo kunnen zijn dat wat ik wil niet mogelijk is)

(ik heb zoals wellicht aan de bestandsextensie te zien is, Excel 2007)

Bij voorbaat dank,
Koos

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Koos,

Ik werk met 2003, maar dat zal in dit geval geen verschil uitmaken.
Klik eens met de rechter muisknop op de X-as. Je kunt dan 'Categorie-as' zien verschijnen als tekst. Kies de optie 'As opmaken' en klik dan op de tab 'Getal'. Kies weer getal en zet het aantal decimalen op 0.
Je zou zo ook de Y-as op 1 decimaal kunnen zetten.
Standaard neemt een grafiek de getalsopmaak van de bronreeks over.

Groeten,
Richard

p.s. Wat nog sneller is, is voor kolom B de decimalen op 0 zetten, maar dan ben je die details ook kwijt in je gegevens.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw hulp, maar denk dat ik mijn vraag wellicht niet geheel goed geformuleerd heb.

De waarden die op de x-as weergegeven worden staan in de 2e kolom van het tabelletje.
De schaalverdeling van de y-as is nu van 0 tot 2000 en hier wil ik ook alleen de getallen zien die bij die punten horen.
(oftewel de getallen zien die in de 1e kolom van het tabelletje staan) ; 1763, 741 enz.

Bedankt,

Koos

Beste Koos,

In Excel 2003 zal dat niet lukken. In Excel 12007 denk ik ook niet, maar dat kan ik niet testen.
Wat je wel kunt doen is de waarde tonen in de grafiek:
Klik met de rechter muisknop op de lijn en kies 'gegevensreeks opmaken', kies het tablad 'Gegevenslabels' en vink het vierkantje bij 'Waarde' aan. Klik op OK.
Je ziet dan in ieder geval de waardes in de grafiek.

Wat ook kan is de waarden onder de garfiek tonen in een tabelletje.
Klik met de rechter muisknop in de grafiek (niet op de lijn) en kies Grafiekopties. Kies het laatste tabblad 'gegevenstabel' en vink het vierkantje aan bij 'Gegevenstabel weergeven'..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,
Richard

Ik was er al bang voor dat ik "tegengewerkt" zou worden door het office pakket. :(
Had al diverse grafiektypes en opmaak geprobeerd maar helaas.

Zal dan toch met een andere optie genoegen moeten nemen.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Groeten,
Koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan