• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek van csv bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Ik heb met mijn Homewizard P1 energie meter een Excel csv bestand gemaakt en daar wil ik een bruikbare grafiek in maken. Helaas lukt mij dat niet, is er een mogelijkheid om dat te doen en zo ja hoe kan ik dat zelf in het vervolg maken?

Groet, Peter

Bijlagen

Open het CSV bestand iin Kladblok en vervang de komma's door een puntkomma.
Open daarna het CSV bestand in Excel.

Maak een nieuw werkblad aan en kies dan via menu Gegevens voor "uit tekstbestand/csv". Kies je csv bestand en importeer deze dan. Dan krijg je een mooie tabel zoals in bijlage. Hier kun je vast wel een grafiek van maken...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank jullie allemaal voor de adviezen, het is me daarmee gelukt om een grafiek te maken.

Groet, Peter

Ik kan het niet nalaten.

Ik kan het niet nalaten. Ikzelf werk graag met grafieken binnen Excel. Ik vind het ook een uitdaging om grafieken te maken die niet standaard zijn in Excel, maar wel zeer aantrekkelijk en gebruikersvriendelijk om in te lezen. Ik deel mijn grafieken via YouTube. je kunt ze aldaar gewoon kopiëren en zelf gebruiken, of ik leer je hoe je ze daadwerkelijk zelf kunt maken.

https://youtube.com/playlist?list=PL...35bc9tngnMAIAl

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en te hebben bijgedragen aan het gebruikersgeluk ;-)

Erik

Dank je wel voor je aanvullende informatie, het ziet er inderdaad geweldig uit maar als ik een bestand van jou open moet in een invoeg toepassing downloaden en installeren daarvoor moet in inloggen en dat lukt mij niet helaas,
get gaat om de -ProjectSheet - Gantt chart- invoegtoepassing.
Dus helaas kan ik er niets mee ik wil de termijngrafiek maken.

Groet, Peter

Geen invoegtoepassing nodig

Hoi Peter,

Nee hoor. Je hoeft geen invoegtoepassing te installeren. Hij vraagt er misschien om omdat die erin verwerkt zijn om de instructies via YouTube binnen excel te kunnen bekijken (Tabblad YouTube). Maar de grafieken werken gewoon met de normale functionaliteiten van Excel.

Gewoon annuleren dus.

Als het niet lukt, hoor ik het wel.

Erik

Laatst bewerkt:
Ok Erik ik ga weer kijken of annuleren de optie is, dank voor je snelle reactie.
Groet, Peter

Erik, het werkt idd en ik kan nu echt heel mooie grafieken maken dank je wel voor je mooie grafiek bestanden etc.

Groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan