• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek van de voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

student86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik heb bepaalde data tot mijn beschikking van aankomsten van producten. Hiermee wil ik een grafiek maken van de voorraad. Alleen dit lukt me niet omdat ik niet weet hoe ik dit met een formule kan doen. Om mijn probleem wat duidelijker te maken hieronder een voorbeeld dat ik zelf met de hand heb gemaakt.

Order 1: ArrDate = 7-2-2006 DepDate = 10-2-2006 10 products
Order 2: ArrDate = 8-2-2006 DepDate = 12-2-2006 5 products

De grafiek ziet er voor de voorraad dan als volgt uit:
7-2 : 10
8-2 : 15
9-2 : 15
10-2 : 15
11-2 : 5
12-2 : 5

Met de hand lijkt het allemaal heel simpel maar het is me nog niet gelukt om hier een formule voor de bedenken. Je zal een nieuwe tabel moeten maken zoals hierboven maar mijn probleem is vooral hoe je dit doet voor de tussenliggende datums. Met een grote if if if if etc functie werkte hij ook nog niet.
Weet iemand hoe een algemene formule er ongveer uit komt te zien om dit op te lossen? Of komen hier programmeertalen aan de orde? :(

Alvast bedankt voor jullie hulp :thumb:

aan je naam te zien lijkt dit wel een huiswerk. en huiswerken worden hier niet gemaakt. als je er een bestandje aanhangt met datgene wat je zelf al geprobeerd hebt, maak je misschien kans.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan