• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk1952

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2019
Ik zou graag een grafiek maken via VBA waarbij de X-as(kolomA) en Y-as (kolom C) een dynamisch bereik hebben . Als er dus gegevens worden toegevoegd, dan zou de grafiek automatisch moeten aangepast worden.
Vb
Kolom a Kolom B Kolom c
Datum Jaar aantal
01/11/19 2019 20
02/11/19 2019 18
enz

Wie kan mij helpen?
Ik ben geen kei in VBA !
Dank

Bedankt voor jullie info maar ik heb waarschijnlijk onvoldoende info gegeven wat ik juist wil.
IK heb drie kolommen (Datum - waarde - rendement)
De X-as is altijd de datum
Voor de Y-as wens ik zelf te kunnen selecteren of ik de kolom waarde of rendement wil nemen.
Bij het toevoegen van data moet de grafiek automatisch de nieuwe data toevoegen.
Is dit mogelijk via ???
Dank

Laatst bewerkt:
Als je de data opmaakt als tabel is de grafiek automatisch dynamisch, geen VBA nodig.

Ja, zo deden we dat toen we nog Excel 2003 hadden. Those were the days :-P

Nu gaat het veel simpeler, met de Opmaken als tabel optie dus.

Bedankt voor jullie info maar ik heb waarschijnlijk onvoldoende info gegeven wat ik juist wil.
IK heb drie kolommen (Datum - waarde - rendement)
De X-as is altijd de datum
Voor de Y-as wens ik zelf te kunnen selecteren of ik de kolom waarde of rendement wil nemen.
Bij het toevoegen van data moet de grafiek automatisch de nieuwe data toevoegen.
Is dit mogelijk via ???
Dank

zie nog steeds post#2 en grafieken hebben hele mooie filter optie, geen VBA nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan